پنتاگون: دو عضو برجسته داعش در افغانستان کشته شدند

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد کشته شدگان حمله پهبادی آمریکا، از افراد تسهیل کننده و طراح گروه داعش بودند.
کد خبر: ۱۳۳۴۵۳۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ­خبرگزاری صدا و سیما، پنتاگون روز شنبه اعلام کرد حمله هوایی آمریکا در افغانستان به کشته شدن دو عضو برجسته داعش و زخمی شدن یک تن دیگر منجر شد. این حمله در پی بمب گذاری انتحاری روز پنجشنبه که باعث کشته شدن ده‌ها تن از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی در فرودگاه کابل شد، صورت گرفت.

ژنرال هانک تیلور Hank Taylor در یک کنفرانس خبری اعلام کرد هیچ غیرنظامی در حمله اوایل روز شنبه آسیبی ندید. پنتاگون اعلام نکرد آیا افرادی که در حمله آمریکا هدف قرار گرفتند، به طور مستقیم در انفجار انتحاری نقش داشته اند یا خیر. جان کربی John Kirby سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: "آن‌ها تسهیل کنندگان و طراحان (گروه موسوم به) داعش-خراسان بودند. این دلیل به تنهایی کفایت می‌کند". وی افزود: "این که دو تن از این افراد دیگر روی این کره خاکی راه نمی‌روند (زنده نیستند)، چیز خوبی است". انفجار انتحاری، که افغان‌ها را بیرون فرودگاه کابل هدف قرار داد، فصل مرگبار تازه‌ای در ماجرای عملیات تخلیه آمریکا از افغانستان گشود. مقامات آمریکایی اعلام کرده اند حملات بیشتر این چنینی محتمل است.

گفتنی است روز پنجشنبه ۲۶ اوت دو انفجار جداگانه در منطقه نزدیک فرودگاه بین المللی کابل که عملیات تخلیه شهروندان از آن صورت می‌گیرد، رخ داد که دست‌کم ۱۷۰ نفر از جمله ۱۳ سرباز آمریکایی کشته شدند. شاخه خراسان گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قول پاسخ مناسب به آن را داده بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها