گفتگوهای تلفنی بلینکن با همتایان قطری و بحرینی درباره افغانستان

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه بحرین درباره افغانستان گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۳۳۵۴۱۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، بلینکن در این گفتگوی تلفنی با همتای قطری از تلاش‌های قطر برای خروج امن شهروندان آمریکایی و افغانستانی تشکر کرد.
بلینکن همچنین با قدردانی از قطر برای مشارکت در ارتقای امنیت منطقه درباره تلاش‌های دو جانبه برای پیشبرد روابط دو کشور با همتای قطری خود گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا پس از اعلام پایان ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان اظهار داشت که نمایندگی دیپلماتیک در افغانستان نداریم و ماموریت دیپلماتیک خود را به دوحه قطر منتقل کردیم.
وی گفت که با توجه به توقف حضور دیپلماتیک در کابل، عملیات خود را به دوحه قطر منتقل کردیم و از دوحه برای مدیریت دیپلماسی خود با افغانستان استفاده می‌کنیم.
بلینکن تصریح کرد به کنگره اطلاع خواهیم داد از این نمایندگی برای مدیریت دیپلماسی خود با افغانستان از جمله نقل و انتقال پیام با طالبان استفاده می‌کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در گفتگو با همتای بحرینی خود از حمایت و نقش این کشور در تسهیل خروج امن شهروندان آمریکایی از افغانستان تشکر کرد.
دو طرف همچنین درباره روابط دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای بحث و گفتگو کردند.

آمریکا و دیگر کشور‌های عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آن‌ها در افغانستان ادامه داشت تا اینکه جنگ بیست ساله افغانستان که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در خارج از مرز‌ها شناخته می‌شود، سرانجام با خروج نیرو‌های آمریکایی در ۳۰ اوت (۸ شهریور) با پایانی خونبار همچون آغاز آن، پایان یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها