برگزاری نخستین سمپوزیوم "هنر در قاب" در مهدیشهر

علی صفایی دبیر سمپوزیوم"هنر در قاب" در نشستی با اصحاب رسانه در عمارت خیل خان مهدیشهرگفت: این سمپوزیوم از 29 آبان تا 4 آذر و با حضور 154 هنرمند کشوری برگزار می شود
کد خبر: ۱۳۴۸۸۴۲

به گزارش جام جم آنلاین سمنان؛ وی با بیان اینکه  30 نفر ازاین هنرمندان از 14 شهر و استان کشور در این سمپوزیوم شرکت می کنند، افزود: در روز سی ام آبان 51 نفر، روز یکم آذر 51 نفر و روز دوم آذر نیز 52 نفر از هنرمندان از ساعت 9 صبح تا 6 عصر در عمارت خیل خان مهدیشهر به خلق آثار هنری می پردازند و روز سوم آذربه هنرمندانی که خلق اثر آنها مشمول زمان می شود، اختصاص یافته است.

صفایی اظهار کرد: بعد از مراسم اختتامیه درروز 4 آذر ماه در فرهنگسرای نیستان مهدیشهر،آثار هنری برگزیده توسط تیم داوری از دانشگاه هنرو اداره ارشاد، برای نمایشگاه هنر در تهران فرستاده می شود و بعد از آن در سال 1401 در نمایشگاه کشور ایتالیا به نمایش گذاشته می شود.

دبیر سمپوزیوم هنر در قاب با بیان اینکه هدف اصلی این رویداد هنری، استعداد یابی است، گفت: 5 اثر برتر این سمپوزیوم با انتخاب داوران و رای  مردم و 1 اثر با رای شرکت کننده ها انتخاب می شود و به آنها جوایزی تعلق می گیرد.

صفایی تصریح کرد: همزمان با برگزاری این سمپوزیوم، ورکشاپ هایی با همکاری اداره فنی و حرفه ای واحد خواهران مهدیشهر در رشته های سوزن دوزی، سوخت نگار،بافت عروسک، درویش دوزی، دوخت پانچو،پته دوزی، چله کشی فرش، معرق کاشی شکسته و معرق چوب برگزار می شود.

  آرت رزیدنسی ها(رویداد اقامت هنری) مکانی برای آرامش روح و روان انسانهاست

پویا خادمیان هنربان این سمپوزیوم گفت: طی این رویداد اقامت هنری،هنرمندانی از سراسر دنیا با دیدن فرهنگ و خرده فرهنگ های بومی منطقه به خلق آثار هنری می پردازند و این یکی از افتخارات هنرمندان دنیا است که این اتفاق در چه دوره ای از زندگی آنها ودر کجا بوده است.

وی با بیان اینکه هنر درمانی به عنوان یکی از راههای آرامش روح و روان انسان در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است، گفت: برگزاری این سمپوزیوم بزرگترین رویداد هنری ایران از زمان کرونا تا کنون است.

خادمیان با اشاره به اینکه شرایط ورود به این سمپوزیوم به منظورشناسایی بهتر استعدادها با حمایت اسپانسربه صورت رایگان انجام می شود، افزود: تفاوت بین سمپوزیوم و مسابقات آن است که سمپوزیوم ها نوعی گردهمایی و گفتمان است که طی آن، گفتگوی هنری به ارتقای سطح کیفی هنر و نگاه های مختلف و چند وجهی به خلق هنرهای ترکیبی می انجامد. 

مهدیشهر میزبان خوبی برای هنر درمانی کادر پزشکی است

هنربان سمپوزیوم هنر در قاب با بیان اینکه این سمپوزیوم اولین و بزرگترین رویداد هنری پس از کرونا است، گفت:  طبق مصاحبه های مختلف با دکترای روانشناسی در خصوص تاثیر مثبت هنر درمانی درتراپی بیماران، استان سمنان و شهرستان مهدیشهر می تواند میزبان خوبی  برای برگزاری اولین سمپوزیوم های هنری کادر پزشکی و درمان پس از دوران کرونا باشد که با همت مسئولان،این امر می تواند موجب درآمد زایی بالا برای شهروندان و رونق گردشگری در این استان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها