دکترمجتبی عبدالهی استاندار البرز

نهضت درختکاری در استان البرز آغاز شود

دکترمجتبی عبدالهی استاندار البرز در اولین مجمع رسمی خیرین آبخیزداری و آب خوان داری استان البرزدر گفتگو با خبرنگارجام جم البرز با بیان اینکه نهضت درختکاری در استان البرزبا شعار هر شهروند یک درخت آغاز شود تصریح کرد:کار مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوان داری با نهضت درختکاری آغاز شود.
کد خبر: ۱۳۵۰۴۶۱
نهضت درختکاری در استان البرز آغاز شوددکترمجتبی عبدالهی  استاندار البرز در اولین مجمع رسمی خیرین آبخیزداری و آب خوان داری استان البرزدر گفتگو با خبرنگارجام جم آنلاین البرز با بیان اینکه نهضت درختکاری در استان البرزبا شعار هر شهروند یک درخت آغاز شود تصریح کرد:کار مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوان داری با نهضت درختکاری آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه باید در اجرای طرحهای مهم استان مردم را مشارکت دهیم افزود:تا پایان سال تقریبا 4 ماه فرصت داریم ومجمع خیرین و دستگاههای دولتی می توانند با مشارکت مردم در ارتفاعات استان و داخل شهرها حتی فضاهای مسکونی نهضت درختکاری را شروع کنند.
استاندار البرزبا قدردانی ازفعالیت مجمع خیرین اب خیزداری در حفظ منابع آب و خاک استان خاطرنشان کرد:تشکیل و فعالیتهای مجامع خیر نهاد و مردمی را در استان ارج می نهیم ورویکرد استانداری حمایت و تقویت این نهادهاست.
عبداللهی با اشاره به اهمیت حفظ و ذخیره آب در استان البرزو کاهش نگرانی های مردم گفت:اخیرا سهمیه دریافتی آبهای سطحی برای استان 55 میلیون متر مکعب افزایش یافته و با این افزایش مصرف آب سطحی استان به 35 درصد و میزان آب زیرزمینی مصرفی به 65 درصد می رسد.
وی افزود:به دنبال افزایش 50 درصد آب سطحی و 50درصد آب زیرزمینی مصرفی برای استان هستیم تا بتوانیم به وضعیت مطلوب حفظ ذخایر زیرزمینی برسیم.
استاندار البرزبه نشست خود با شهردار و مسئولان ابفای استان اشاره کرد و اظهار داشت:باید در مناطق مختلف شهری استان البرز مخازن ذخیره آب برای مواقع اضطراری ایجاد و درهر منطقه ای  تصفیه خانه  آب تاسیس شود تا بتوانیم آب را به چرخه مصرف دوباره بازگردانیم.
عبداللهی با اشاره به اینکه باید با علم روز و طرحهای جدید برای حفظ آب و خاک در استان البرز برنامه ریزی کنیم تصریح کرد: مجمع خیرین باید با همکاری شرکتهای دانش بنیان و استفاده از ظرفیتهای جوانان برای حل مشکلات آینده برنامه ریزی کند.
در اولین نشست رسمی مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوان داری استان البرزحسین کمال زاده مدیرعامل  مجمع با ارائه گزارشی از صدمات سوءمدیریت های گذشته  به آب و خاک استان اشاره کرد وتصریح کرد:کشاورزی در استان البرز درسالهای اخیربه شدت آسیب دیده است.
وی افزود:روزگاری کرج باغ شهر بود اما متاسفانه امروز اینطورنیست.
کمال زاده با بیان اینکه مجمع خیرین آبخیزداری و آبخوان داری به عنوان بازوی کمک به منابع طبیعی تشکیل شده است خاطرنشان کرد:مجمع خیرین آبخیزداری با همکاری محققان دانشگاه آزاد  بررسی ها و مطالعات حوزه های آبریز استان البرز را به اتمام رسانده و آماده آجرای طرحهای حفظ آب و خاک در استان است.
در این نشست همچنین حجت الاسلام و المسلمین ارجمندی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرزبا بیان اینکه نگاه خداوند به آب،نگاه «حیات» است تصریح کرد:نگاه به مبحث اب در کشاورزی نگاه موضوعی است و همین امر موجب مشکلات زیادی شده است. وی افزود:باید به حفظ منابع آب و خاک کشور کلان نگریست.
در ادامه نشست مجمع خیرین آبخیزداری با استاندار البرز دکتر فرضی مدیرکل منابع طبیعی استان البرز با ارائه گزارشی از اقدامات منابع طبیعی در همراهی با خیرین فعال در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری به نتایج بسیار موثر این همکاری اشاره کرد و گفت:با اقدامات آنجام شده در کل استان و اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری تمام نقاط سیل خیز استان شناسایی و اقدامات مناسب برای جلوگیری از سیلابهای مهیب و حفظ منابع آب و خاک انجام شده است.
در پایان نشست جهادگران و خیرین آبخیزداری دکتر پرویزگرشاسبی معاون آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی به خسارات زیست محیطی کشور در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت : اگر در سال 96 خسارات زیست محیطی کشور 40هزار میلیارد برآورد شد، امروز این میزان می تواند بیش از یکصد هزار میلیارد تومان باشد. 
معاون آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سیاست گذاری در کشور ما پیشگیری نیست گفت: متاسفانه ما در مشکلات زیست محیطی  به درمان فکر می کنیم و کمتر به پیشگیری می پردازیم.
دکتر گرشاسبی با مهم دانستن فعالیت خیرین و جهادگران آبخیزداری استان البرز تصریح کرد: دولت بدون مشارکت مردم و سازمانهای مردم نهاد نمی تواند توفیق زیادی برای حل مشکلات  حوزه آب و خاک داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها