خداحافظی با تهیه کننده و گوینده هنرمند و با اخلاق شبکه جهان بین

درگذشت مجری توانمند و هنرمند با اخلاق شهرزاد شاهسمندی

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی شهید اهل قلم

تجدید میثاق هنرمندان با شهدای گمنام در شهرکرد

آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و شهید اهل قلم سید مرتضی آوینی در جوار شهدای گمنام و تپه نورالشهداء شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۱۲۶۴

به گزارش جام جم آنلاین- چهارمحال و بختیاری؛ آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مهدی طهماسبی معاونت فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد اسلامی استان، حسین نژاد حسینی معاونت فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان ،سرهنگ پاسدار مجتبی بیگی هرچگانی رئیس بسیج هنرمندان و مداحان  جمعی از هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بسیج هنرمندان و رئیس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در تپه نورالشهدای شهرکرد برگزار شد.

هفته هنر انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد و خاطره هنرمندان شهید به ویژه شهید سیدمرتضی آوینی

سرهنگ پاسدار مجتبی بیگی هرچگانی در این مراسم با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و بزرگداشت یاد و خاطره هنرمندان شهید بویژه شهید سیدمرتضی آوینی، عرصه های مقابله دشمن در حوزه های جنگ سخت، نیمه سخت و جنگ نرم و شبیخون فرهنگی را یادآوری کرد و پیروزی های حاصله در این عرصه ها را تشریح کرد.

هشت سال دفاع مقدس و ورود دشمن به خاک کشور مصداق جنگ سخت بود

 بیگی هرچگانی، هشت سال دفاع مقدس و ورود دشمن به خاک کشور را مصداق جنگ سخت دانست و افزود: در حوزه جنگ سخت، ما در دفاع مقدس تجربیاتی کسب کردیم و با تمام وجود وارد عرصه شدیم و دفاع کردیم.

دشمن قدار افراد صاحب فکر و اندیشه را مورد هدف قرار دادند

وی ادامه داد: در جنگ نیمه سخت هم، ترورهایی شد و شخصیت های ما را زدند و قدرت فکری ما را مورد هدف قرار دادند و افراد صاحب فکر و اندیشه را مورد هدف قرار دادند؛ ولی موفق نشدند.

امروز دشمن تمام سرمایه گذاری خود را در بحث جنگ نرم، تهاجم فرهنگی

بیگی هرچگانی خاطرنشان کرد: امروز دشمن تمام سرمایه گذاری خود را در بحث جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و فرهنگ و هنر قرار داده زیرا با جنگ نظامی دیگر نمی تواند با ما مقابله کند، چون جنگ سخت را با ما تجربه کرده و می داند که قطعا شکست خواهد خورد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما با تکنولوژی، فن آوری و علم روز، با دشمن تقابل خواهیم کرد. دشمن سرمایه گذاری خودش را در حوزه جنگ نرم گذاشته و یکی از جاهایی که هنر می تواند کار اساسی انجام دهد، تصرف مغز است. تصرف هیجانات و احساسات است و ما باید اگر بخواهیم دشمن را شکست بدهیم در این حوزه قوی باشیم.

یکی از ابزار رسا، شیوا و بلیغ در بحث تبیین و جهاد تبیین که دارای نقش ا ساسی است

رئیس ستاد تخصصی اقشار و بسیج متخصصین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: یکی از ابزار رسا، شیوا و بلیغ در بحث تبیین و جهاد تبیین که دارای نقش ا ساسی است، هنر می باشد و هنرمندان می توانند نقش بزرگی ایفا کنند و رسالت سنگینی برعهده دارند.

بیگی هرچگانی مقابله با دشمن در جنگ نرم را در گرو استفاده مناسب از علم و فن آوری روز و امکانات و ابزاری دانست که در اختیار هنر است.

وی ، هنر انقلابی در حوزه شعر، طنز، نقاشی و ... را دارای نقش اساسی دانست و گفت: اگرچه شهید آوینی نقش گرافیک را بی بدیل می داند؛ ولی ما در حوزه های مختلف می توانیم آن تإثیرگذاری را داشته باشیم، چون حوزه تأثیر نخبگان و هنرمندان وسیع است و شاید نقش یک عکس نوشته از هزاران سخنرانی تأثیرگذارتر باشد.

در این روز هنرمندان با عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدای گمنام در تپه نورالشهدای شهرکرد، یاد و خاطره اسوه های صبر و مقاومت و هفته هنر انقلابی را گرامیداشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها