«جام‌جم» بررسی می‌کند

جریان سازی برای سگ بازی!

شهردار ایلام عنوان کرد:

سگهای ولگرد جمع آوری می شوند

شهردار ایلام گفت: طرح جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد خیابانی در دستور کار شهرداری ایلام قرار گرفته و در روزهای آینده اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۳۶۳۵۴۱
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ بابک محمدی آوندی گفت: باتوجه به معضل وجود سگ های ولگرد خیابانی در سطح معابر عمومی شهر ایلام و بروز مشکلات زیستی و امنیتی برای شهروندان، شهرداری ایلام اقدام به جمع آوری این جانوران می کند.
 
وی ادامه داد: جمع آوری این حیوانات یک مطالبه و خواسته عمومی است که شهرداری ایلام برای اجرایی کردن آن ورود کرده چرا که حضور این سگ ها در داخل شهر موجب سلب آرامش و امنیت شهروندان شده و مکرر گزارش هایی از سگ گرفتگی مردم مخابره می شود و فضای بصری شهر را نیز نازیبا کرده و در طبیعت نیز به عنوان گونه مهاجم به دیگر حیوانات ضعیفتر حمله کرده و آنها را می خورند.

وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت اینکه شهرداری به تنهایی قادر به انجام این عملیات نیست و نیازمند همکاری دیگر دستگاه ها چون محیط زیست، دامپزشکی، کشتارگاه ها به منظور تامین بخشی از تغذیه این حیوانات است.

شهردار ایلام گفت: یک مکان بزرگ همراه با قفس های نگهداری دور از مناطق مسکونی برای این سگ های ولگرد خیابانی مشخص شده که با زنده گیری و جمع آوری سگ ها، آنها به این مکان منتقل می شوند.

وی اظهار کرد: در این مکان سگ ها توسط دامپزشک عقیم سازی و نگهداری می شوند و سگ های دارای بیماری خاص که امکان انتشار بیماری به دیگر سگ ها یا افراد را داشته باشند به صلاح دید دامپزشک معدوم سازی خواهند شد اما دیگر سگ های سالم تا زمان اتمام عمر طبیعی خود در این مکان نگهدای می شوند.

شهردار ایلام از  کشتارگاه های مرغ و دام خواست برای مشارکت در این طرح پسماند کشتارهای دام و طیور خود را به منظور تغذیه این سگ ها، به شهرداری تحویل دهند تا بخشی از خوراک روزانه این حیوانات تامین شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها