مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان در جلسه گپ و گفت صمیمانه با رسانه‌ها خبر داد:

افزایش 53 درصدی بودجه شهرداری منطقه 8 در سال 1401

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان در جلسه گپ و گفت صمیمانه با رسانه‌ها از افزایش 53 درصدی بودجه شهرداری این منطقه در سال 1401 خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۴۷۱۹

به گزارش  جام جم انلاین اصفهان ؛علی باقری مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان در جلسه گپ و گفت صمیمانه با رسانه‌ها اظهار کرد: هم‌اکنون 20 درصد از بافت فرسوده منطقه8 شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر به همت شهرداری اصفهان اصلاح شده است. امروز در منطقه 8 چیزی حدود 242 هکتار بافت فرسوده داریم که این میزان، حدود 10.5 درصد از مقدار 2034 هکتاری از مجموع بافت‌های فرسوده شهر اصفهان است.
وی گفت: منطقه 8 شهرداری اصفهان با حدود 280 هزار نفر جمعیت، به تعبیری پرجمعیت‌ترین منطقه شهرداری اصفهان است که دارای 17 محله است که در این محله‌ها 9 مجموعه فرهنگی، 4مجموعه ورزشی، 3 کتابخانه و سالن مطالعه، 75 مسجد، 79 هیئت مذهبی، 45 کانون سلامت و 5 حوزه مقاومت بسیج وجود دارد.
سرانه فضای سبز منطقه 8؛ 5.3 متر مربع به ازای هر نفر
مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان افزود: سرانه فضای سبز در این منطقه به ازای هر فرد حدود 5.3 متر مربع است و مادی‌های موجود در آن 22.5 کیلومتر است. 2 محله از محله‌های شهرداری منطقه8 کم‌برخوردار بوده و به همین علت، علاوه بر بودجه عادی، 35 میلیارد تومان بودجه فوق‌العاده برای هزینه‌های مربوط به این دو منطقه در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: به طور کلی بودجه این منطقه 435 میلیارد تومان است که این بودجه نسبت به سال گذشته به میزان 53 درصد افزایش یافته است.
باقری تصریح کرد: از این مقدار بودجه 318 میلیارد تومان، سهم عمران منطقه است که این میزان حدود 73 درصد از میزان کل بودجه است و 27 درصد دیگر این بودجه یعنی 117 میلیارد تومان سهم هزینه‌های جاری شهرداری منطقه 8 است.
وی تأکید کرد: امسال 100 میلیارد تومان از بودجه شهرداری منطقه 8 به علت اهمیت موضوع آزادسازی به این امر اختصاص داده شده است که این میزان از بودجه، از بودجه‌های عمرانی محسوب می‌شود.
7 پروژه ساخت پیاده‌رو در دستور کار است
مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان عنوان کرد: 69 هزار متر ساخت پیاده‌رو در قالب 7 پروژه در دستور کار قرار گرفته شده که این پروژه‌ها شامل خیابان‌های عدل‌پور، خیابان خلیفه‌سلطانی، خیابان بهارستان و ... است.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن پروانه‌های ساختمان متذکر شد: با توجه به اینکه صدور پروانه‌های ساختمان‌ها در قالب طرح مجوزهای الکترونیکی انجام‌ می‌شود امروز شاهد شفافیت و سلامت اداری در شهرداری اصفهان و مناطق زیرمجموعه آن هستیم.
باقری عنوان کرد: در سال 1400 در منطقه 8 شهرداری اصقهان، به میزان 467هزار و 905 متر مربع در قالب 552 مورد پروانه ساخت صادر شده و امسال نیز این میزان 117 هزار متر بوده که در قالب 134 پروژه عملیاتی خواهد شد.
تلاش برای حل مشکل ترافیک مجموعه تجاری 5 طبقه
مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان یادآور شد: برای ترافیکی که در محدوده مجموعه تجاری 5 طبقه ایجاد می‌شود طرح‌هایی نظیر پارکینگ توحید در حال برنامه‌ریزی است تا بتوانیم با تکمیل مطالعه این طرح و ارسال آن به کمیسیون ماده 5، اقدامات خوبی را برای حل این مشکل شهروندان انجام دهیم.
وی توضیح داد: البته هدف شهرداری فقط ایجاد یک پارکینگ‌هایی با این سبک نیست و بنا داریم تا در کوتا‌ه‌مدت با مذاکره‌هایی که با آموزش و پرورش ناحیه 5 انجام داده‌ایم برای افزایش رفاه شهروندان عزیز منطقه بتوانیم از حیاط مدرسه اشرفی به عنوان پارکینگ عمومی استفاده کنیم تا مردم فعلا از این پارکینگ استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار جام جم، شهرداري منطقه 8 با مساحت ۲۰۳۹ هکتار، از شمال به محور خیابان بهارستان از تقاطع امام خمینی (ره) تا تقاطع خیابان کاوه، از شرق به محور بزرگراه کاوه از تقاطع خیابان بهارستان تا میدان شهدا، از جنوب به محور خیابان فروغی از میدان شهدا تا میدان جمهوری اسلامی و از غرب به محور خیابان امام خمینی از میدان جمهوری اسلامی تا تقاطع خیابان بهارستان محدود مي شود. در نیمه دوم سال 1363 شهرداری منطقه 8 ازشهرداری منطقه 2 جدا شد و در ابتدای سال 1386 در راستای خدمات رسانی بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان، این منطقه تقسیم شد و منطقه 12 به عنوان منطقه‌ای مجزا از منطقه 8 آغاز به کار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها