«کینگ‌کونگ» در تور تلویزیون

کینگ‌کونگ، این غول اسیر در دست سرمایه‌داران طماع که از اعماق جنگل‌های دور به نیویورک آورده شد، یک بار دیگر دستمایه تولید مجموعه‌ای تلویزیونی شده است. نسخه تازه قرار است به صورت زنده تهیه شود و کینگ‌کونگ آن با کمک کامپیوتر دیجیتالی خلق خواهد شد. این درام پرتنش با نام «کینگ‌کونگ» جلوی دوربین می‌رود و داستان زندگی این میمون عظیم‌الجثه را از ابتدای تولد دنبال خواهد کرد. به این ترتیب، جزیره اسکال که محل تولد و زندگی ‌کینگ‌کونگ بود، سهم و نقش مهمی در ماجراهای داستان مجموعه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۸۱
سازندگان کینگ‌کونگ گفته‌اند به داستان نول معروف ماریان سی کوپر که الهام‌بخش نسخه‌های قبلی سینمایی و تلویزیونی کینگ‌کونگ بوده است، وفادار خواهند ماند و دقیقا همین داستان را تبدیل به درامی تلویزیونی می‌کنند.

به این ترتیب، داستان و حال و هوای مجموعه به نسخه سینمایی پیتر جکسن -که سال ۲۰۰۵ اکران عمومی شد- نزدیک‌تر خواهد بود تا بقیه نسخه‌های تولیدشده این داستان معروف. فیلمنامه مجموعه را استفانی فولسوم و جو دویتو با هماهنگی وراث نویسنده فقید می‌نویسند و کار نگارش آن تا یک ماه دیگر شروع می‌شود. نکته جالب این که جیمز ون، فیلمساز آسیایی‌تبار که سابقه کار‌های خوبی به زبان انگلیسی دارد، یکی از تهیه‌کنندگان کینگ‌کونگ جدید است.

اولین نسخه سینمایی کینگ‌کونگ سال ۱۹۳۳ اکران شد و با نمایش عمومی موفقیت‌آمیزی همراه بود. بعد از آن و طی دهه‌های گذشته هر دو صنعت سینما و تلویزیون فیلم‌ها و مجموعه‌های زیادی براساس داستان کوپر تولید کردند. معروف‌ترین نسخه تلویزیونی این داستان، یک مجموعه پرطرفدار و طولانی انیمیشنی است که اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی تولید و پخش شد. داستان کینگ‌کونگ درباره چند طماع سودجوی سرمایه‌دار است که در دوران بحران بزرگ اقتصادی دهه ۱۹۲۰ میلادی برای کسب درآمد و ثروت بیشتر خودشان را به سرزمینی دور رسانده، موجودی غول‌پیکر را به اسارت گرفته و همراه خود به نیویورک می‌آورند. نمایش پرزرق و برق و پرسر و صدای آنان با طغیان کینگ‌کونگ به هم می‌ریزد و این موجود بخت‌برگشته برای نجات جان خود به بلندترین آسمانخراش شهر پناه می‌برد. طمع آدمی در نهایت باعث مرگ و نابودی این موجود می‌شود.

به گفته فولسوم: «داستان کینگ‌کونگ در کنار تمام جذابیت‌هایی که دارد، افشاگر مناسبات سودجویانه نظام سرمایه‌داری هم هست و این موضوع را به‌خوبی در دل ماجراهایش به تصویر می‌کشد. اصلا نقطه تحرک داستان روی همین موضوع طمع و حرص آدم‌ها برای کسب سود و درآمد بیشتر است. ما در مجموعه خودمان در کنار تلاش برای سرگرم‌کردن تماشاگران، می‌خواهیم زمان رویداد‌ها را به زمان حال منتقل کرده و ابرسرمایه‌داران امروزی را که برای کسب سود بیشتر هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستند، زیر ذره‌بین قرار دهیم. شرایط امروز جامعه جهانی بعد از کرونا و مصائب آن، چندان هم بی‌شباهت به زمان رخداد‌های داستان کینگ‌کونگ در دوران نگارش آن نیست.»
​​​​​​​هنوز زمانی برای شروع کار تولید کینگ‌کونگ تلویزیونی تعیین نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها