اجرای پنجمین دوره «طرح ملی نذرآب» در مناطق محروم استان یزد

یزد - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای پنجمین دوره طرح ملی نذرآب با عنوان "نذرآب 5" و اعزام تیم پزشکی با همکاری پزشکان و خیران داوطلب استان یزد به شهرستان های خاتم و مروست خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۲۵۲۷

به گزارش خبرنگار جام جم انلاین یزد ،محسن حرازی زاده یزدی با بیان این خبر اظهار داشت: در راستای طرح ملی نذر آب 5 ؛ تیم درمانی جمعیت هلال احمر استان یزد متشکل از 6 نفر پزشک متخصص (داخلی، عفونی ، اطفال ، زنان و زایمان ، قلب و عروق ، ارتوپدی ) ماما و پزشک عمومی و روانشانس و مشاوره و نیروهای داوطلب هلال احمر استان و اعضا جوانان هلال احمر یزد بعنوان تیم سحر به مناطق محروم شهرستانهای خاتم و مروست اعزام می شوند.

وی افزود : طرح ملی نذر آب 5 در سه محور حمایت‌های معیشتی، خدمات درمانی  و برخورد با تنش‌های آبی به شکل استقرار تانکر و لوله کشی برای دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم اجرایی می‌شود.

حرازی  با بیان اینکه پزشکان اعزامی به ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان پزشکی می پردازند و بیماران نیز دارو رایگان دریافت خواهند نمود، گفت: اجرای این طرح از 13  لغایت 15  مهر ماه 1401 در شهرستان های خاتم و مروست و همچنین روستاهای مناطق محروم هرات خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: طرح نذر آب 5  با مشارکت پزشکان داوطلب و خیرین و همچنین مشارکت خانه های هلال استان به منظور ارائه خدمات بشر دوستانه و با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم برخوردار، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت به روستاهای استان و ارائه خدمات بهداشتی، حمایتی و آموزشی به منطقه محروم و کم برخوردار اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه طرح نذر آب برای پنجمین بار و در نقاط کم‌آب کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسئولان و فرمانداران،بخشداران و دهیاران شهرستانهای خاتم و مروست انجام گرفته است و در کنار اجرای این طرح ،توسط خیرین تعدادی لوازم پزشکی شامل تخت ، تشک مواج ، دستگاه ونتیلاتور و ... نیز به بانک امانت تجهیزات پزشکی شهرستان خاتم اهدا خواهد شد .

حرازی زاده با عنوان اینکه اجرای طرح نیابت و بازدید از خانواده شهدا نیز در این طرح انجام خواهد شد ،  افزود : همچنین در این طرح استقرار 2 تانکر 10000 لیتری توسط خیرین ، تعدادی سبد معیشتی ، بهداشتی و ( تهیه 60 بسته لوازم التحریر و نوشت افزار و 300 کیلو برنج توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت  هلال احمر استان) و .... در منطقه نیز توزیع خواهد شد.

newsQrCode
برچسب ها: نذر هلال احمر یزد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها