با حضور اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از ۱۰ استان کشور؛

نخستین دوره آموزشی دادرس پیشرفته کشور در مراغه آغاز شد

نخستین دوره آموزشی دادرس پیشرفته یا «جوانان آماده برای روزهای سخت» با حضور اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از ۱۰ استان کشور در مراغه آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۸۵۲۶۹

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: مدیر روابط عمومی هلال احمر آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: خواهران و برادران ۱۰ استان از مرکز، غرب و شمالغرب کشور طی دو مرحله در این دوره تشکیلاتی – تعلیماتی حضور می‌یابند.

به گفته «سجاد صفری کلنتر» در مرحله نخست جوانان ۶ استان از امروز تا ۱۶ آبان ماه در این دوره حاضر می‌شوند و جوانان چهار استان دیگر نیز متعاقبا و طی مرحله دوم در این دوره شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره پیشرفته دادرسان برای نخستین‌بار برگزار می‌شود، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره با سرفصل‌هایی چون اسکان، برپایی اردوگاه و تغذیه در شرایط بحران آشنا می‌شوند.

به گفته وی طرح دادرس همواره در حوزه دانش‌آموزی سازمان جوانان اجرا شده و افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش‌آموزی آماده برای مقابه با حوادث از جمله اهداف برگزاری آن بوده است.

«صفری کلنتر» افزود: حدود یکهزار نفر از جوانان آذربایجان‌شرقی در این دوره پیشرفته حاضر می‌شوند.

دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح دادرس، هشت مهارت مربوط به کمک‌های اولیه از قبیل پناه‌گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی حمل مصدوم، اطفای حریق و چادر زنی را فرا می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها