با حضور مسئولان کشوری و استانی

هفتمین جشنواره صنعت چاپ و نشر در خراسان شمالی برگزار شد

آئین هفتمین جشنواره صنعت چاپ و نشر خراسان شمالی با حضور مسئولان کشوری و استانی  در محل هتل نگین بجنورد برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۸۶۰۹۱

هفتمین جشنواره صنعت چاپ و نشر در خراسان شمالی برگزار شداسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ آئین هفتمین جشنواره صنعت چاپ و نشر خراسان شمالی با حضور مسئولان کشوری و استانی  در محل هتل نگین بجنورد برگزار شد.

دبیر بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ و نشر کشور دراین مراسم با اشاره به اینکه هیچ آمار قطعی، درست و مطمئنی در کشور در خصوص صنعت چاپ وجود ندارد، اظهار کرد : در تلاشیم تا با آمایش سرزمینی در خصوص صنعت چاپ و جمع آوری اطلاعات آن تصمیم سازی درست انجام دهیم.

محسن یگانه کاری افزود :صنعت چاپ می تواند اقتصاد یک منطقه را متحول کند به شرطی که اطلاعات لازم و کافی از پتانسیل ها و کمبودهای آن در دسترس باشد.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های مداومت فعالیت صنعت چاپ، وجود آمار صحیح است که بدانیم چه تعداد ماشین آلات در بخش‌های مختلف وجود دارد و کمبود ها چقدر است تا تصمیمات لازم در خصوص صدور مجوز ها، واردات، تسهیلات و سهمیه ها به درستی انجام شود.

حسین حاجی بیگلو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی هم در ادامه با اشاره به اینکه مردم و بشر خودشان را مدیون صنعت چاپ و نشر می دانند افزود: برای حمایت ها و ارائه تسهیلات به فعالان حوزه صنعت چاپ و نشر به منظور پویایی و ارتقاء هر چه بیشتر این صنعت در استان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

درادامه این مراسم  ، رئیس انجمن صنعت چاپ خراسان شمالی  بر حمایت های بیشتر از  فعالان چاپ و نشر استان از سوی متولیان تاکید کرد.

وزارت صمت تسهیلاتی را برای فعالان عرصه چاپ در نظر بگیرد

رئیس انجمن صنعت چاپ استان  ، حیدرقلی ابراهیمی  در آئین هفتمین جشنواره صنعت چاپ و نشر خراسان شمالی اظهار کرد: چاپخانه ها حال خوبی ندارند و اگر بگوییم بیمار شده اند، اغراق نکرده ایم.

حیدر ابراهیمی  تورم ، نبود سرمایه در گردش و نرخ بالای ملزومات چاپ از جمله کاغذ و مقوا را از مشکلات  این صنعت داست و افزود : انتظار داریم مسئولان برای این مراکز فرهنگی - اقتصادی در کشور کاری انجام دهند.

وی با انتقاد از شیوه توزیع کاغذ یارانه در کشور گفت: متاسفانه بسیاری از ناشران در کشور از خیلی از کتاب ها بسیار کمتر از آنچه چاپ می‌کنند آمار تا ده ها برابری به ارشاد می‌دهند و متاسفانه تأیید هم می شوند.

وی تصریح کرد: متاسفانه این ناشران ۹۰ درصد کاغذ یارانه ای را وارد بازار سیاه می کنند و صرفا به ارشاد آمار غلط می‌دهند.

وی اظهار کرد: کاغذهای یارانه ای باید در محل اصلی آن که چاپخانه ها هستند توزیع شود.

رئیس انجمن چاپخانه داران خراسان شمالی همچنین از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از ناکافی بودن توجه به فعالان این عرصه در کشور انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه فعالان چاپ و نشر، ۲ جنبه فرهنگی و صنعتی دارند، افزود: انتظار می رود وزارت صمت تسهیلاتی را برای فعالان این عرصه در نظر گیرد تا اوضاع چاپ و نشر از این، بدتر نشود.

بنا بر این گزارش : همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره صنعت چاپ و نشر خراسان شمالی پیشکسوتان و فعالان این حوزه مورد تجلیل قرار گرفتند. خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها