مرگ ۲ جوینده گنج در عمق چاه

گنج نفرین‌شده ۲قربانی گرفت

مرگ ۴۰ جوینده گنج در کشور

۴۰ جوینده گنج که می خواستند یک شبه ثروتمند شوند در تله مرگ افتادند و جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۳۹۸۹۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، سردار حسن مهری فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در ساری با بیان اینکه ساخت، نگهداری و فروش فلزیاب‌ها جرم و منوط به داشتن مجوز میراث‌فرهنگی است، گفت: در سه سال گذشته ۴۰ حفار جان خود را از دست دادند.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۵۰۰ قلم اشیای تاریخی کشف شده است که ۸ هزار و ۴۶۰ مورد اشیای تقلبی بودند.

سردار مهری با بیان اینکه حدود ۶۰۰ دستگاه فلزیاب سالانه در کشور توقیف می‌شود، ادامه داد: انبار‌های ما از دستگاه‌های ضبط شده پر شده است و این ادوات به‌زودی تعیین تکلیف می‌شوند.

او با اشاره به کمبود امکانات و نیروی انسانی، گفت: یگان حفاظت از میراث تاریخی کشور در استان‌های پهناور کشور مثل مازندران فقط یک خودرو دارد و اگر امکانات افزایش یابد موفقیت‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

بازدید بیش از ۱۸ میلیون نفر از اماکن تاریخی کشور

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پس از فروکش کردن نسبی کرونا فضای مناسبی برای سفر بوجود آمده است و ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور دیدن کردند.

او حفظ و حراست از ابنیه تاریخی را عامل توسعه گردشگری پایدار دانست و افزود: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی ۳۵ هزار اثر ثبت ملی در کشور را محافظت می‌کند.

سردار مهری با بیان اینکه ۲۶۰ پایگاه حفاظتی در کشور وجود دارد، ادامه داد: ماموران یگان حفاظت، آثار میراثی کشور را در ۴ بعد حفاظتی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی حراست می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استفاده از ظرفیت نهاد‌های آموزشی مانند آموزش و پرورش، رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی را در حفظ میراث تاریخی کشور موثر دانست و گفت: ۶ هزار نفر از اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها و دهیاران کشور در حفاظت از این میراث با این یگان همکاری می‌کنند.

سردار مهری افزود: سامانه ۰۹۶۶۲ برای ارتباط با مردم در خصوص گزارش‌های دست اندازی به این حوزه‌ها راه اندازی شده است.

او پیشگیری را کم هزینه‌ترین کار برای کاهش هزینه‌های ارتکاب جرم دانست و ادامه داد: اولویت اول رویکرد غیر کیفری است، اما وقتی نتایج مدنظر محقق نشود با رویکرد کیفری و با شدت بیشتری ورود خواهیم کرد.

فرمانده یگان حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور گفت: هزار و ۲۸۱ مامور یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به‌عنوان ضابط قضایی شناسایی شدند که ۱۰۱ نفر در مازندران فعال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها