معاون سیاسی فرماندار همدان اعلام کرد:

کاهش ۶.۲ درصدی تولد در همدان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری همدان با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان همدان در موضوع ولادت مطلوب نیست، اعلام کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۷۵۸۶ نفر تولد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۲ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۳۹۹۸۰۴

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، ایرج تیموری در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان همدان، با بیان اینکه ضرورت جوانی جمعیت و پیام های متناسب با آن هنوز به درستی تبیین و فراگیر نشده است، مطرح کرد: شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» زمانی که مطرح بود، نسبت به پیام های جوانی جمعیت در سطح جامعه بیشتر به گوش می رسید.

وی با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان همدان در موضوع ولادت مطلوب نیست، تصریح کرد: اقدامات دستگاه های اجرایی، بانک ها و سایر بخش ها در میزان انجام وظایف تعیین شده برابر قانون جوانی جمعیت در شهرستان ارزیابی شود.

تیموری خاطرنشان کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری در شهرستان همدان ۷۵۸۶ نفر تولد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۲ درصد کاهش داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار همدان ادامه داد: طی سال جاری در شهرستان همدان به طور متوسط هر ماه ۷۵۹ نفر، هر شبانه روز ۲۵ نفر و هر ساعت یک نفر متولد شده است.

وی اعلام کرد: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۳۹۴۹ نفر در شهرستان همدان فوت داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش یافته که ناشی از مهار موفق کرونا بوده است.

تیموری یادآور شد: طی سال جاری در شهرستان همدان به طور میانگین هر ماه ۳۹۵ نفر، هر شبانه روز ۱۳ نفر و هر دو ساعت یک نفر فوت به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه امسال ۴۱۶۸ مورد ازدواج و ۱۵۳۲ مورد طلاق در شهرستان همدان به ثبت رسیده است، گفت: به طور میانگین در شهرستان همدان در هر شبانه روز ۱۴ ازدواج و پنج طلاق به ثبت رسیده است.

تیموری در پایان اظهار کرد: طی سال جاری در شهرستان همدان بیشترین نام پسران به ترتیب «امیرعلی، امیرحسین، آریا، حسین و علی» و نام دختران «رستا، فاطمه، زهرا، ماهلین و آوا» بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها