با حضور معاون رئیس جمهور؛

ساخت مرکز قرنطینه محیط زیست هرمزگان آغاز شد

ساخت مرکز قرنطینه محیط زیست هرمزگان یکی از ۱۰۲ طرح محیط زیستی سراسر کشور است که  عملیات ساخت آن‌ها آغاز شد.
ساخت مرکز قرنطینه محیط زیست هرمزگان یکی از ۱۰۲ طرح محیط زیستی سراسر کشور است که عملیات ساخت آن‌ها آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۷۳

هرمزگان-جام جم انلاین- مرکز قرنطینه محیط زیست هرمزگان یکی از ۱۰۲ طرح محیط زیستی سراسر کشور است که امروز  عملیات ساخت آن‌ها آغاز شد.

 

ساخت مرکز قرنطینه و درمان گونه‌های آسیب دیده محیط زیست هرمزگان همزمان با ۱۰۲ طرح محیط زیستی سراسر کشور و با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بندرعباس آغاز شد.

 

مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: این طرح در منطقه حفاظت شده گنو قرار دارد و با مساحت هزار و ۵۰۰ متر و زیربنای ۲۵۰ متر دارای آزمایشگاه و رادیولوژی و همچنین اتاق معاینه و سالن کالبدشکافی است.
حبیب مسیحی افزود: برای این مرکز ۸ جایگاه مسقف شامل ۳ جایگاه پستانداران و ۵ جایگاه پرندگان درنظر گرفته شده است.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم که به بندرعباس سفر کرده است در مراسم آغاز ساخت این طرح گفت: امروز ۱۰۲ طرح کشوری بصورت ویدکنفرانس بهره برداری رسید یا عملیات اجرایی آن‌ها شد که طرح‌های تصفیه آب، ایستگاه‌های پایش و مرکز قرنطینه مهمترین آن‌ها هستند.

 

علی سلاجقه اعتبار این طرح‌ها را بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخش خصوصی با مسئولیت اجتماعی و بخش دولتی هم با صندوق محیط زیست، اعتبار این طرح‌ها را تامین کرده اند.

 

وی افزود: موضوع محیط زیست اصلی‌ترین ترین مسئله برای جهان است و ایران با توجه به خصوصیات اقلیمی و تنوع زیستی در این زمینه با چالش‌های زیادی روبروست.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استان هرمزگان با داشتن جزایر و سواحل طولانی، منابع دریایی و کارخانجات در ساحل، ترکیبی از اهمیت محیط زیست بالایی برخوردار است.


علی سلاجقه گفت: هیچ طرح توسعه‌ای بدون مجوز‌های محیط زیستی اجرا نمی‌شود و از سوی دیگر هم سازمان محیط زیست مؤظف به باز کردن گره‌های محیط زیستی است.


وی گفت: سازمان محیط زیست طبق قوانین بالادستی موضوع لایحه تغییر اقلیمی را در دستور کار دارد و در حال ارائه آن به مجلس شورای اسلامی است و در صورت تبدیل شدن آن به قانون، توسعه باید با تغییرات اقلیمی سازگار شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها