دهیاران، نقش اساسی در گسترش چتر بیمه ای در روستاها دارند

همایش شرکای اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی و تجلیل از دهیاران نمونه استان به مناسبت روز دهیار و در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۱۵۲۸۸

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: محمدنظری در همایش شرکای اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی و تجلیل از دهیاران نمونه استان که به مناسبت روز دهیار و در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد، با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: این همایش با حضور مجموعه و پک کاملی از شرکای اجتماعی صندوق اعم از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، کارگزاران صندوق، مدیران و مسئولین استانی و بیمه شده ها و مستمری بگیران و رسانه‌ها برگزار می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی با اشاره به ثبت‌نام و عضویت ۲۷۵ هزار نفر از مشمولین استانی در صندوق، افزود: کلیه روستانشینان، عشایر، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، شاغلین صنایع دستی، قالیبافان  و رانندگان بین شهری می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های ۹۳ گانه صندوق در سطح استان، به عضویت صندوق در آیند.

مسافر

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم، طرح بهره‌مندی شاغلین فصلی از خدمات صندوق نیز اجرایی شده است که براساس این طرح، کلیه شاغلین فصلی به شرط داشتن کارت مهارت فنی حرفه‌ای و عدم شمول بیمه اجباری، می‌توانند در صندوق ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره تجلیل از دهیاران نمونه استانی در این همایش گفت: دهیاران نقش اساسی در پیشبرد امورات صندوق در جوامع روستایی دارند به گونه‌ای که ۲۲ هزار نفر از بیمه شدگان صندوق معادل ۸ درصد اعضا را دهیاران و تعاونی‌های دهیاران ثبت‌نام کرده‌اند.

وی همچنین به صدور۲۹ هزار فقره احکام مستمری  بازنشستگی کلی، از کارافتادگی و فوت در استان اشاره کرد و افزود: استان آذربایجان‌شرقی به لحاظ تعداد بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران، رتبه اول کشوری را داراست.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی در خاتمه سخنانش با اشاره به اینکه صندوق سهام ارزنده‌ای در صنایع فولادی و صنایع مس دارد، از مسئولین استانی خواست با توجه به وجود مجتمع عظیم مس سونگون در آذربایجان‌شرقی، از ظرفیت‌های صندوق در حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع مس در استان استفاده کنند.

همایش

اقتصاد روستایی باید ثروت‌آفرین شود.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز گفت: اگر می‌خواهیم از روندی که در طی سال‌های گذشته بر سر اقتصاد روستا آمده جلوگیری کنیم باید نقش روستا در اقتصاد کشور را بازیابی کنیم و صندوق‌های بیمه اجتماعی باید ختم به فعال شدن محیط اجتماعی روستاها شود.

محمد کلامی ادامه داد: کسب و کار روستاها باید از معیشتی و سنتی بودن به سمت ثروت‌آفرینی برود و این جذبه ایجاد شود که جوانان در روستای خود بمانند و ایجاد اشتغال کنند. وی اضافه کرد: دولت امکانات زیادی برای روستاها اختصاص داده است و این دهیاران هستند که باید فعال‌تر باشند و این منابع را جذب کنند. با ایجاد تعاونی‌ها می‌توانیم این منابع را جذب و نه به نفع یک فرد بلکه کل افراد روستا استفاده کنیم.

همچنین اسکندری مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در این همایش بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های شبکه کارگزاری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه توسعه صندوق بیمه روستاییان تاکید کرد. اسکندری، اطلاع‌رسانی را ضعف عمده در حوزه امور بیمه‌ای استان برشمرد و  خواستار تدوین طرح جامع برای فرهنگ‌سازی در حوزه امور بیمه‌ای شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها