در نیمه نخست سال ۲۰۲۳؛

رکورد کشتار جمعی در آمریکا شکسته شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس از ثبت رکوردی جدید در آمار کشتار جمعی در آمریکا در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۶۳۰۶

به گزارش جام جم آنلاین، آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که آمریکا از ژانویه تا جولای ۲۰۲۳، شاهد آمار رکوردشکن ۲۸ فقره کشتار جمعی بوده و این در حالی است که قانونگذاران این کشور برای کاهش آمار خشونت مسلحانه تقلا می‌کنند.

ارزیابی آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که در این بازه ۱۴۰ نفر قربانی شده‌اند. از هر چهار حادثه کشتار جمعی، سه حادثه که در آن چهار نفر یا بیشتر (صرف‌نظر از مجرم) قربانی شده‌اند، با دخالت سلاح گرم صورت گرفته است.

برنت لیتروود، که در جریان تیراندازی ماه مارس در مدرسه مسیحیان در نشویل به دست یکی از دانش‌آموزان پیشین این مدرسه که ۶ قربانی برجای گذاشت، سه فرزندش در کلاس درس حضور داشتند، به آسوشیتدپرس گفت: چه رکورد هولناکی! هرگز فکر نمی‌کنید که اعضای خانواده‌تان بخشی از چنین آمار ترسناکی باشند!

یک پایگاه اطلاعاتی که آسوشیتدپرس و یواس‌ای تودی با مشارکت دانشگاه نورت‌ایسترن آن را مدیریت می‌کنند، خشونت در ابعاد گسترده را از سال ۲۰۰۶ پیگیری کرده است. رکورد ثبت‌شده در سال ۲۰۲۳ رکورد قبلی با ۲۷ فقره کشتار جمعی که در نیمه نخست پارسال ثبت شده‌بود را شکست.

براساس پایگاه اطلاعاتی «آرشیو خشونت مسلحانه» در آمریکا، کشتار جمعی با رشد کلی خشونت مسلحانه افزایش پیدا کرده است. این کشور از آغاز سال جاری، شاهد ۳۷۷ فقره تیراندازی جمعی بوده است.

در آستانه تعطیلات چهارم جولای به مناسبت روز استقلال آمریکا، چندین فقره تیراندازی جمعی در این کشور از جمله واشنگتن رخ داد که به کشته و زخمی‌شدن چندین نفر منجر شد و در نتیجه درخواست‌ها برای تشدید قوانین سختگیرانه‌تر درباره حمل سلاح افزایش پیدا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها