سرپرست اداره کل استاندارد البرز اعلام کرد؛

تحول عظیم سازمان ملی استاندارد در دولت سیزدهم

به مناسبت آغاز هفته استاندارد ظهر روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه نشست خبری سرپرست اداره کل استاندارد البرز با اصحاب رسانه استان در سالن جلسات این اداره برگزار شد.
به مناسبت آغاز هفته استاندارد ظهر روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه نشست خبری سرپرست اداره کل استاندارد البرز با اصحاب رسانه استان در سالن جلسات این اداره برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۲۶۷۱۳

به گزارش خبرنگار جام جم البرز، محمدحسین طاهری سرپرست اداره کل استاندارد البرز در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونستی و با اشاره به شعار استاندارد مردمی اطمینان بخش کیفیت و امید آفرینی گفت:سازمان ملی استاندارد یک نهاد برای مردم است که طبق ماده ۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد،این سازمان مستقل و زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری اداره می‌شود.

وی ادامه داد:همچنین در ماده ۳ این قانون سازمان ملی استاندارد را مرجع رسمی حاکمیت در کشور می‌داند که عهده دار سیاست گذاری،نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به کیفیت کالا و خدماتی می‌داند که در داخل کشور تولید و همچنین به کشور وارد و یا صادر می‌شود.

طاهری با اشاره به وجه تمایز هفته استاندارد سال جاری نسبت به گذشته توضیح داد:در سال ۱۴۰۲ سازمان ملی استاندارد صدمین سال تأسیس خود را پشت سر گذاشت و مبحث کیفیت که جزو شعار امسال می‌باشد مربوط به امروز و دیروز نیست و از قرن های پیش مردم ایران عزیز به معقوله کیفیت اهمیت بسیار می‌دادند و داشتن یک زندگی همراه با کیفیت را حق خود می‌دانستند لذا این موضوع و اهمیت دادن بر این مسئله جزو وظایف مهم ما است.

سرپرست اداره کل استاندارد البرز در رابطه با تحول این سازمان در دولت سیزدهم گفت:در دوره تحولی که طی این دو سال رقم خورد یک گفتمان سازی را انجام دادیم و به اثبات رسانیدیم که سازمان ملی استاندارد مدعی العموم کیفیت و استاندارد می‌باشد و به عنوان وکیل مردم در دفاع از حقوق ملت لحظه ای کوتاهی نخواهیم کرد و به وظایف قانونی خود عمل می‌کنیم.

وی درباره برگزاری برنامه های سازمان ملی استاندار در سال ۱۴۰۲ تشریح کرد:یکی از اتفاقاتی که بعد از گذشت ۱۲ سال رقم خورد برگزاری آزمون کارشناسان رسمی استاندارد بود که در ۲۱ مهر سال جاری در ۳۱ استان کشور برگزار شد و یکی از ویژگی های مهم این آزمون دسترسی عادلانه و منصفانه همگان به یک اختیار یعنی کارشناس رسمی استاندارد می‌باشد که در گذشته به این نحو نبوده است.

طاهری در ادامه مطالب قبلی خود تصریح کرد:در استان البرز تا به امروز نتیجه آزمونی نداشته ایم که شکایت شده و به آن رسیدی نشده باشد و برابر بررسی آمار از سوی سازمان استخدامی کشور رشد شاخص های سازمانی ملی استاندارد از حیث رضایت مندی مردم در دولت سیزدهم ۷ درصد نسبت به دیگر دستگاه های اجرایی کشور بالاتر بوده است.

وی در ادامه افزود:همچنین در زمینه پاسخگویی به رسیدگی شکایت،در مجموعه استاندارد از ۷۰ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۹۷ درصد در سال ۱۴۰۱ ارتقا پیدا کرده است که این پاسخگویی بر مبنای فراهم آوردن دولت الکترونیک،روش های رسیدگی به شکایات،سامانه های در اختیار مردم،شماره ۱۵۱۷ واستعلام سامانه پیامکی دست به دست هم داده که این امر محقق شود.

او درباره تحولات دیگر این سازمان در دولت سیزدهم اضافه کرد:موضوع بعدی سنجش نرخ کیفیت بود که رضایت مندی مردم از کالاها در ۵۶ قلم محصول پر مصرف انجام شد و در برخی از کالاها رضایت مردم زیاد بود و در بعضی از محصولات نارضایتی وجود داشت.همچنین مبحث حد مجاز آلاینده ها پیگیری شد که در شورای استاندارد استان هم در سال گذشته مصوب کردیم که دستگاه های متولی سیاست های تشویقی را برای ذینفعان در نظر بگیرند.

سرپرست اداره کل استاندارد البرز با اشاره به پیگیری طرح کم فروشی در سال ۱۴۰۱ گفت:در حوزه کم فروشی در اردیبهشت سال گذشته جلسه ای تشکیل و استان البرز به عنوان استان پایلوت در سراسر کشور انتخاب شد و‌برای شروع این طرح با همکاری دوستان وارد عرصه شدیم و موضوع را پیگیری کردیم.

وی در ادامه به برگزاری جایزه ملی کیفیت مبتنی بر مدل جهان اسلام اشاره کرد و گفت:در سال ۱۴۰۲ این رویداد برپا شد و در طی ۱۶ سال گذشته طبق آمار ۱۶۰ واحد شرکت کرده بودند که امسال این تعداد به عدد ۵۰۰ رسید و نکته قابل توجه این است که سازمان ملی استاندارد البرز در میان ادارات استانی سراسر کشور هم در این جایزه ملی شرکت کرد و موفق به کسب سطح اهتمام شد.

طاهری در پایان گفت:در طی دو سال گذشته نگاه ویژه ای به موضوع دانش بنیان شده است که در راستای توسعه استاندارد محصولات و جهش تولید دانش بنیان صدور گواهی را در این زمینه از سوی سازمان ملی استاندارد کشور و به سبب آن اداره کل استاندارد البرز شاهد بودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها