رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ؛

عمل موفق و نادر قلب باز در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد انجام شد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: عمل جراحی نادر قلب باز با استفاده از شریان‌های سینه ای برای نخستین بار در استان زیر نظر دکتر سبحانیان فوق تخصص جراحی قلب و عروق با موفقیت در دپارتمان قلب بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد انجام شد.
کد خبر: ۱۴۲۷۱۸۸
نویسنده اسدالله ابراهیمی

دکتر جواد شاهین فر با بیان اینکه در چند سال گذشته در مرکز جراحی قلب بیمارستان امام حسن (ع) عمل های جراحی قلب بسیاری  انجام شده است، گفت: در عمل جراحی قلب باز CABG به صورت معمول از ورید های اندام تحتانی برای گرفت عروقی استفاده می شود، اما در ۲۵مهر امسال، عمل جراحی نادر قلب باز با استفاده از شریان های سینه ای و دست برای نخستین بار در استان انجام شد.

 

وی عنوان کرد: بیمار ۵۸ ساله که هفته های گذشته، عمل آنژیوگرافی انجام داده بود با تشخیص گرفتگی 3 رگ اصلی، تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت، اما به دلیل ابتلای هر دوپای بیمار به واریس شدید و عدم امکان استفاده از عروق پاهای بیمار، برای نخستین بار در استان از شریان های  سینه ای ریما و لیما  و  شریان رادیال ساعد دست چپ، پیوند عروق کرونر قلب و ترمیم شریانی و پیوند سه شریان به قلب انجام شد.

 

وی با بیان اینکه وضعیت جسمانی بیمار بجنوردی بعد از عمل رضایت ‌بخش است و او هم اینک در بخش ICU_OH  مراقبت‌های ویژه قلب این مرکز درمانی، دوران نقاهت را سپری می‌کند، تصریح کرد: روز اول بعد از عمل، بیمار از تخت پایین آورده شده و درحال راه رفتن است و امیدواریم در روزهای آتی ترخیص شود.

 

دکتر شاهین فر با تقدیر از تیم جراحی قلب باز بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد به پاس زحمات و نجات جان بیماران، یادآوری کرد: دپارتمان قلب بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد با تجهیزات و امکانات به روز و تعرفه های دولتی، ظرفیتی ویژه برای ارائه خدمات درمانی به مردم استان و منطقه است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون دپارتمان قلب بجنورد، به تجهیزات و دستگاه ‌های اکو معمولی، اکوترانس ازوفاژیال، برونوسکوپی، آنژیوگرافی و... مجهز است، تصریح کرد: در بخش اکو، زیر نظر خانم دکتر حسینی فوق تخصص اکوکاردیوگرافی خدمات به روز ارائه می‌شود که این خدمات در تشخیص گرفتگی عروقی، بیماری های مادرزادی، اختلالات دریچه ای بسیار کمک می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه در بخش جامع اکو کاردیوگرافی استان، تست ورزش، اکو ترنس ازوفاژیال و معمولی و استرس اکو انجام می‌شود، خاطرنشان کرد:پزشک فوق تخصص آنژیوگرافی در بیمارستان امام حسن(ع) مستقر شده است و عمل آنژیوگرافی زیر نظر فوق تخصص انجام می‌شود./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها