رییس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

اختصاص ۴۲ میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات راهداری زنجان

معاون بندری و امور اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:

تخلیه چهاربسته تجهیزات وماشین آلات ساحلی در بندرشهیدبهشتی چابهار

چهار بسته سنگین ۲۳۰ تنی با تجهیزات و ماشین آلات ساحلی و با رعایت اصول ایمنی در بندر شهید بهشتی چابهار تخلیه شد.
کد خبر: ۱۴۳۷۴۸۵

به گزارش جام جم آنلاین ،معاون بندری و امور اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چهار نگله سنگین به وزن هر کدام ۲۳۰ تن با رعایت اصول ایمنی و بکارگیری صحیح تجهیزات جانبی ویژه تخلیه نگله‌های سنگین با ابعاد بزرگ، توسط ماشین آلات و تجهیزات ساحلی مستقر در بندر شهید بهشتی چابهار از کشتی تخلیه و به وسایل حمل مخصوص محموله‌های ترافیکی جهت نصب در مقاصد مصرف بارگیری شد.
حسین شهدادی افزود: بندر شهید بهشتی چابهار فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای صنایع مادر در حال ایجاد در سواحل مشکُران از قبیل فولاد و واحد‌های پتروشیمی برای واردات و تخلیه نگله‌های فوق سنگین از مبادی خارج کشور جهت نصب در این واحد‌ها ایجاد کرده است.
وی با اشاره به رونق توسعه اقتصادی و افزایش صادرات و واردات کالا در نبدرچابهار، گفت: چند روز گذشته دو فقره قرارداد سرمایه گذاری بندر چابهار با بخش خصوصی به میزان ۲۷ هزار میلیارد ریال امضا شد.
معاون بندری و امور اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد:  در حال حاضر قرارداد سرمایه گذاری ساخت سیلوی نگهداری غلات به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال و قرارداد احداث پایانه خدمات لجستیک کانتینری با مبلغ سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریال بین فعالان بخش خصوصی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان امضا شده است.
وی تصریح کرد: با امضای این قراردادها، ظرفیت نگهداری غلات در بندر چابهار به دو میلیون تن خواهد رسید و زنجیره ارائه خدمات استاندارد لجستیکی نیز افزایش خواهد یافت.

 

همچنین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در حاشیه سفر به چابهار گفت: کریدوری که از روسیه به چابهار ختم و به سایر بنادر هند و کشور‌های حاشیه خلیج فارس متصل می‌شود می‌تواند تحول عظیمی در تجارت و پویایی استان‌های شرقی کشور داشته باشد.

محمدرضا کلایی  افزود: یکی از سیاست‌های جدی کشور توسعه ترانزیت و شبکه‌های حمل و نقل و انتقال کالاست که ظرفیت و جایگاه منطقه آزاد چابهار در این توسعه بی بدیل است.
وی افزود: انتقال کالا از مبادی سایر کشور‌ها به کشور و برعکس و صادرات و واردات منبع جدی در درآمدزایی است که فعال شدن کریدور جنوب به شمال و شاخه شرقی آن نقش بسزایی در درآمدرایی دارد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطر نشان کرد: حمل و نقل ترکیبی مکمل توسعه در این کریدور است همکاری سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رضوی و خراسان شمالی که هماهنگ کننده این کریدور شرق هستند می‌تواند به خوبی نقش آفرینی کنند.
وی تاکیدکرد: نگاه و تمهیدات در مرکز تصمیم گیری کشور یک نگاه ملی و فرامتطقه‌ای است که این فرصت را فراهم کرده و باید مناطق آزاد و منطقه‌های اقتصادی این کریدور باید برنامه دقیق، کاربردی وعملیاتی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها