آغاز پویش ملی تغذیه سالم در البرز؛

مصرف نمک در البرزی‌ها ۲ برابر میزان مطلوب است

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: پویش تغذیه ملی سالم با هدف پیشگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت و فشارخون در این استان آغاز شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: پویش تغذیه ملی سالم با هدف پیشگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت و فشارخون در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۴۲۰۲۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز، دکتر شهرام صیادی اظهار کرد: با توجه به میزان مصرف ۲ برابری نمک در البرز و با هدف اصلاح سبک زندگی به ویژه داشتن شیوه غذایی سالم این پویش از یکم تا ۱۵ بهمن ماه در استان فعال شده است.
وی ادامه داد: برای پویش ملی تغذیه سالم با ۲ شعار "انتخاب همه نمک کم، اما تصفیه شده یددار "و "از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی " انتخاب شده است.
این مسوول با بیان اینکه میزان نیاز نمک در فرد سالم، حدود سه تا پنج گرم در روز (نصف قاشق مرباخوری) است، افزود: حداقل مصرف روزانه نمک در البرز ۹.۵۲ گرم یعنی ۲ برابر میزان مطلوب است.
وی بیان کرد: اکنون تبلیغات زیادی برای استفاده از نمک‌های غیر تصفیه و بدون ید با عناوین نمک‌های دریا، رنگی و امثال آن می‌شود که همه این‌ها باعث به خطر افتادن دستاورد‌های ۲۰ساله کنترل وپیشگیری بیماری هاو عقب ماندگی‌های ناشی ازکمبود ید در فرد می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ادامه داد: شیر و لبنیات سالم از مواد ضروری در سبد غذایی روزانه افراد محسوب می‌شود در حالی که تنها ۷.۷ درصد از مردم استان البرز به صورت روزانه به میزان مطلوب از شیر ولبنیات استفاده می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها