ابراز خشم ۹ سازمان امدادرسانی از تعلیق کمک برخی کشور‌ها به آنروا

۹ سازمان امدادرسانی در بیانیه‌ای به تعلیق کمک برخی کشور‌های غربی به سازمان امدادرسانی آنروا واکنش نشان داده و نسبت به آن ابراز خشم کردند.
کد خبر: ۱۴۴۳۲۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، ۹ سازمان حقوق بشری و امدادرسانی امروز (۱۰ بهمن) به تعلیق کمک برخی کشور‌های غربی به سازمان امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) واکنش نشان داده و این تصمیم را محکوم کردند.

به نوشته الجزیره، در بیانیه این ۹ سازمان امدادرسانی آمده است: «در واکنش به تعلیق کمک‌ها به آنروا از سوی کشور‌هایی که بیشترین کمک را به این سازمان نجام می‌دهند، عمیقا نگران و خشمگین هستیم. تعلیق کمک‌ها به آنروا زندگی فلسطینی‌ها در غزه و در منطقه را تهدید می‌کند».

به گفته این گروه‌های حقوق بشری، تعلیق تأمین مالی آنروا بر کمک‌هایی که می‌تواند برای زندگی میلیون‌ها غیرنظامی نجات‌بخش باشد، تأثیر بگذارد.

آن‌ها ضمن استقبال از انجام تحقیقات از آنروا در خصوص ادعا‌های مطرح شده، گفتند که از تصمیم «خطرناک» گرفته شده که منجر به قطع شریان حیاتی یک ملت می‌شود، بهت زده هستند.

این ۹ سازمان همچنین از کشور‌های کمک کننده به آنروا خواستند تا در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

پس از اقدام آمریکا، استرالیا، کانادا در زمینه توقف کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی، امروز گزارش شد که برخی دیگر از رهبران کشور‌های اروپایی به این ائتلاف ضد فلسطینی می‌پیوندند.

شش کشور اروپایی، کمک‌های مالی خود به این آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی را به دلیل ادعا‌های مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان این سازمان در حملات ۷ اکتبر حماس به رژیِم صهیونیستی متوقف کردند.

انگلیس، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس و فنلاند در زمینه توقف کمک‌های مالی به این آژانس سازمان ملل به آمریکا، استرالیا و کانادا پیوستند. این در حالی است که کمک‌های این سازمان یکی از مهم‌ترین منابع حیاتی برای حمایت از مردم غزه در شرایط کنونی محسوب می‌شود.

«اسرائیل کاتز» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز کشور‌های غربی را به تعلیق بیشتر کمک‌های مالی خود تشویق کرده است و خواستار جایگزینی آژانس دیگری به جای آنروا شده است.

با این حال ادعا‌های وی با واکنش جدی معاون سخنگوی سازمان ملل همراه شده است. «فرحان حق» در اظهاراتش عنوان کرده است ما به لفاظی‌های اسرائیل پاسخی نمی‌دهیم. آنروا دارای سابقه بسیار قوی است و ما بار‌ها بر اقداماتی که انجام داده تاکید کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها