رییس‌ جمهور ایرلند:

سکوت درباره جنایات رخ‌داده در غزه، نشانه بحران اخلاقی جهان است

رییس‌ جمهور ایرلند ضمن انتقاد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه تأکید کرد که سکوت درباره این جنایات، نشانه بحران اخلاقی جهان است.
کد خبر: ۱۴۴۴۲۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، «مایکل هگیننز» رئیس‌ جمهور ایرلند با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر توقف جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه و برقراری فوری آتش‌بس اعلام کرد که سکوت درباره جنایات علیه مردم فلسطین در نوار غزه نشانگر بحران اخلاقی در جهان است.

وی با اشاره به آماربالای غیرنظامیان در غزه افزود: سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود اعلام کرد که ۷۰ درصد کسانی که تاکنون در غزه کشته شده‌اند، زبان و کودکان هستند. یونیسف نیز تأکید کرده که این جنگ باعث شده ۱۷ هزار کودک بدون پدر و مادر شوند.

رئیس‌جمهور ایرلند در ادامه تأکید کرد تداوم بمباران غزه قوانین بین‌المللی بشردوستانه را زیر سوال می‌برد. فراتر از برقراری آتش‌بس فوری در در غزه، آزادی اُسرا و ارائه کمک‌های بشردوستانه و از سرگیری و حمایت از مذاکرات جدی درباره یک راه‌حل بلندمدت، معنی‌دار ضروری است.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود از قطع کمک‌های مالی برخی کشور‌های به آژانس پناهندگان سازمان ملل برای فلسطینی‌ها (آنروا) انتقاد و تأکید کرد که باید به کشور‌هایی که حمایت مالی خود را از آنروا قطع کرده‌اند، پیامد‌های اجتناب‌ناپذیر این اقدام را یادآوری کرد.

ساعاتی پیش «میشل اونیل»، نخست‌وزیر ایرلند نیز اعلام کرد که امروز همه به خاطر آنچه مردم فلسطین با آن روبرو هستند، ناراحتند. نخست وزیر ایرلند شمالی در اولین سخنرانی خود پس از به قدرت رسیدن از همه طرف‌های درگیر در غزه خواست تا به سوی آتش بس فوری در غزه، بروند.

وی ضمن اعلام همبستگی با غزه گفت جنگ در این منطقه باید متوقف شود.

اونیل به حزب شین فین وابسته است که در انتخابات محلی پیروز شد و حامی فلسطین است. این حزب پیشتر اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از ایرلند و حضور این رژیم دادگاه کیفری بین المللی را خواستار شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها