مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد در بازدید از غرفه جام جم در نمایشگاه رسانه‌های ایران مطرح کرد

مشکلات مالی دلیل غیبت برخی رسانه‌ها در نمایشگاه 

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌‌های داخلی:

نیازمند نظام صنفی برای تامین امنیت خبرنگارانیم

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌ های داخلی با حضور در غرفه جام جم با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در آگاهی بخشی و روشنگری به خبرنگار جام جم گفت: تا جایی که می‌توانیم باید از نیروهای جوان، متهعد و متخصص در رسانه‌ها استفاده کنیم و هر آمدنی رفتنی دارد و کار مطبوعات به گونه‌ای است که خیلی‌ها دوست دارند آن را انجام دهند، اما روزنامه‌نگار حرفه‌ای تأمین معاش و شغلش از این راه است و خیلی دوست داریم که علاقه‌مندان در این حرفه ماندگار شوند.
کد خبر: ۱۴۴۵۹۲۰

او در پاسخ به این پرسش که برای ماندگار شدن خبرنگاران و روزنامه‌ نگاران در این شغل و تأمین امنیت شغلیشان چه راهکاری پیشنهاد می‌دهد، عنوان کرد: راهکار تأمین امنیت روزنامه‌نگاران این است که صنف آن‌ها ساماندهی شود و ما نیازمند نظام صنفی و روزنامه‌ای هستیم؛ به هرحال پرستاران، حقوق‌دانان و سایر مشاغل نظام صنفی خودشان را دارند. 

او ادامه داد: قشر خبرنگاران با حجم انبوه دو هزار و ۳۰۰ رسانه نیازمند صنفی هستند؛ چرا که بدون ساماندهی هرکسی می‌تواند بگوید خبرنگارم؛ بنابراین، باید جایی برای سامان دادن به کارت شناسایی خبرنگاران باشد؛ بالاخره باید میان کسانی که این حرفه را به عنوان شغل انتخاب کردند و کسانی که از روی علاقه این شغل را انتخاب کردند، تفاوت باید قائل شد. از طرف دیگر سیستم حمایتی وزارت ارشاد باید از رسانه‌هایی حمایت کند که اولویت اصلی آنها نیروی انسانی است. 

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌ های داخلی یادآوری کرد: در حال حاضر در ماده ۴۶ قانون مطبوعات و ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی آن حمایت را معطوف به رسانه‌هایی کرده که نیروی انسانی آنها بیمه شده باشند و جزو تصریحات قانون مطبوعات است. اگر حاکمیت به این سمت حرکت کند و کارهای قانونی آن را به خوبی انجام دهد، به این موضوع تسریع می‌بخشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها