جنبش حماس:

مرگ کودکان غزه بر اثر گرسنگی لکه ننگی برای انسانیت است

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای شهادت ۱۳ کودک فلسطینی به علت گرسنگی را لکه ننگی برای جامعه جهانی و انسانیت مدرن خواند.
کد خبر: ۱۴۴۷۳۰۹

به گزارش جام جم آنلاین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که شهادت حدود ۱۳ کودک فلسطینی از استان‌های غزه و شمال به علت سوء تغذیه و گرسنگی شکستی برای جامعه جهانی و سازمان ملل متحد در انجام ماموریت‌های محوله در حمایت از کودکان و لکه ننگی بر پیشانی انسانیت و تجربه‌ای خطرناک در دنیای مدرن است.

حماس در این بیانیه بار دیگر از سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی خواست تا تلاش خود را برای نجات کودکان و غیرنظامیان در غزه به ویژه در استان‌های غزه و شمال به کار گیرند و تسلیم دیکته اشغالگران جنایتکار صهیونیست نشوند.

این بیانیه از موسسات بین‌المللی خواست تا از راه‌های مختلف اقدام به ارسال کمک‌های غذایی و پزشکی به غزه در سریعترین زمان ممکن کنند تا بتوانند فاجعه روز افزون گرسنگی مردم غزه را جبران نمایند.

این بیانیه تصریح کرد که اشغالگران نسل‌ کشی ملت فلسطین را بدون توجه به قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی دنبال می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه دیروز در گفتگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: اشغالگران صهیونیست یک جنگ جدید علیه ساکنان نوار غزه به نام جنگ گرسنگی راه انداخته اند.

وی افزود: تعداد شهروندان فلسطینی که در اثر گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند در حال افزایش است. کودکان فلسطینی بخش قابل توجهی از این شهدا را تشکیل می‌دهند. این مسوول فلسطینی اضافه کرد: کودکانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند در معرض مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند.

وی بیان کرد: اشغالگران صهیونیست مانع فعالیت تمام نهاد‌های بشردوستانه و ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه می‌شوند. سیستم بهداشتی در شمال نوار غزه به ویژه بعد از توقف فعالیت بیمارستان کمال عدوان به صورت کامل فلج شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها