معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت « می خوانمت » در بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر؛

استان بوشهر از دیرباز دارای غنای قرآنی بوده است

افروغ انتصاب آیت‌الله صفایی بوشهری به نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یکی دیگر از نامگذاری روز قرآنی بوشهر در این تاریخ بیان کرد، افزود: احیای هویت قرآنی، احیای هویت مقاومتی و احیای هویت اصیل در طول قرن‌های مختلف  برای جهان بشریت را  به معنای واقعی رساند.  
کد خبر: ۱۴۴۸۴۴۲
به گزارش جام جم وبه نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گردهمایی قرآنیان بوشهر، بیان کرد: زحمت، تلاش و الفت پیشینیان در ارتباط با فعالیت در حوزه قرآن می‌بایست پررنگ جلوه داده می‌شد که این مولفه در روز 16 اسفند همزمان با سالروز درگذشت آیت‌‎الله میرزا حسین معتقد اهرمی نامگذاری شد.  
وی گفت: استان بوشهر از دیرباز به واسطه افراد برجسته و شاخص دارای غنای قرآنی بوده و فعالیت‌های ارزشمندی را در حوزه گسترش علوم قرآنی به دیگر مناطق کشور انجام داده‌اند.  
افروغ انتصاب آیت‌الله صفایی بوشهری به نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهریکی دیگر از نامگذاری روز قرآنی بوشهر در این تاریخ بیان کرد، افزود: احیای هویت قرآنی، احیای هویت مقاومتی و احیای هویت اصیل در طول قرن‌های مختلف  برای جهان بشریت را  به معنای واقعی رساند.  
وی اظهار کرد: امروز باید به مسئله یک اسلام یعنی فلسطین و غزه و استکبارستیزی قرآنی توجه کرد که باید این موضوع در موسسات، کانون‌ها، دارالقرآن، حسینیه‌ها و مساجد در محافل قرآنی تداوم یافته شود.  
دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان ادامه داد: نگاه و اهمیت رافت و مهربانی قرآنیان نسبت به بخش‌های مختلف همواره زبانزد بوده و این به واسطه انس و الفت به برترین کتاب آسمانی است.  
افروغ گفت: مجموعه دولت سیزدهم و قطعا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام قدرت در خط و اهداف انقلاب اسلامی است و با افتخار در این راه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.  
وی بیان کرد: حفاظت و نگهبانی از خط قرمزهایی که شهیدان برای آن جان دادند و بر عهد خود با آن سرمایه‌های معنوی پایبند خواهیم بود و این رسالتی است که بر همگان قرار دارد.   
افروغ اظهار امیدواری کرد با هم‌افزایی و تعامل بتوانیم شان و منزلت و جایگاه روز قرآنی بوشهر با راهبری روحانیون و اساتید قرآن احیاء کنیم.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان از قرآنیان، قرآن‌آموزان و قرآن‌دوستان که در طول حیات خود در این سرزمین با قرآن و مفاهیم آن در زندگی سرلوحه کار قرار دادند قدردانی کرد.
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ۱۴:۴۶
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها