نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد

به ریاست استاندار هرمزگاناولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد.
به ریاست استاندار هرمزگاناولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۵۱۶۹۷
هرمزگان-جام جم انلاین-به ریاست استاندار هرمزگاناولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگانُ اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان در سال جدید در مدت زمان ۱۵۰ دقیقه با بررسی دقیق مصوبات جلسه قبل به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان و اعضای شورا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

لزوم اجرای طرح مولدسازی در اراستای افزایش زیرساختهای آموزشی

استاندار هرمزگان ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر با اشاره به عقب‌ماندگی تاریخی استان در بحث سرانه‌ زیرساخت‌های آموزشی در مرکز استان، اظهارداشت: همه ظرفیت‌ها در استان باید بسیج شود تا بتوانیم کمبود سرانه آموزشی را جبران کنیم.

وی بر ایجاد و توسعه ارتباطات دانش‌آموزان تاکیدکرد و افزود: باید از ظرفیت افراد موفق استان بویژه کسانی‌که فاصله سنی کمی با دانش‌آموزان دارند استفاده شود همچنین رفت و آمد ‌ها بین صنایع و مدارس افزایش یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، تاکید‌کرد: ضعف دیگر ما در پایین بودن میانگین نمرات است از این رو باید شبه امتحانات و امتحانات نهایی پیش‌رو را به بالاترین کیفیت برگزار کنیم ضمن اینکه تدریس همه سرفصل‌های درسی و برگزاری همه کلاس‌ها تا آخرین روزی که آموزش و پرورش تعریف کرده مورد تاکید است.

وی عمق‌بخشی به فعالیت‌های سال گذشته را از دیگر ضروریات آموزش و پرورش در سال جاری دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای تقویت ارتباط مدرسه و دانشگاه‌ها تلاش کنیم و طرحی را که برای لحاظ شدن واحدهایی از هنرستان‌ها در دوره کارشناسی آغاز کرده‌ایم در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی کنیم.

دوستی بر لزوم اجرای طرح مولدسازی نیز تاکید و خاطرنشان‌کرد: احداث ۷۰۰ کلاس درس در سال جاری به منابع بالایی نیاز دارد و استفاده از ظرفیت مولدسازی در این حوزه نیز مورد تاکید است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه همه گزارش‌های مطرح‌شده در شورای استانی آموزش و پرورش باید در شوراهای شهرستانی نیز مطرح شود، گفت: از جلسات آتی، در هر شورای استانی باید رییس و اعضای یک شورای شهرستانی حضور داشته باشند، دراین جلسات عملکرد شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها نیز سنجیده و کمبودهای آن‌ها رفع خواهد شد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با تاکید بر لزوم برگزاری آزمون‌های شبه نهایی و شبه کنکور در استان اظهارداشت: نتایج به دست آمده از تحلیل آزمون‌های برگزار شده در استان نرمال است و باید تلاش شود نتایج ارتقا پیدا کند و درصورت وجود افت درسی جلوی آن گرفته شود.
وی افزود: تحلیل نتایج آزمون‌ها نشان می‌دهد که در برخی شهرستان‌ها رشد خوبی حاصل شده از این رو لازم است مدیران این شهرستان‌ها تشویق و از تجربیات آن‌ها در شورای آموزش و پرورش استفاده شود‌.
دوستی درخصوص راه‌اندازی هنرستان انرژی اتمی گفت: با همکاری سازمان انرژی اتمی؛ مدرسه‌‌ای ویژه‌ی این صنعت در هرمزگان تاسیس شده که بعنوان یکی از کارهای ماندگار شورای آموزش و پرورش می تواند تاثیر بسزایی در توسعه منابع انسانی استان داشته باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان همچنین بر لزوم تقویت هنرستان تخصصی معدن تاکید کرد و اظهارداشت: ضرورت دارد از ظرفیت شرکت‌های معدنی برای ارتقای سطح آموزش و برگزاری بازدیدهای میدانی از معادن فعال استفاده شود.
دوستی، ابرازداشت: آموزش و پرورش در حوزه پرورشی باید بتواند به بسیاری از پرسش‌های دانش‌آموزان پاسخ دهد و بتواند دانش‌آموزان را معتقد به مبانی نظام و انقلاب اسلامی تربیت کند و برای این مهم می‌تواند کتاب صعود چهل ساله، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و ... را مبنا قرار دهد.
استاندار هرمزگان،بااشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: همه اعضای شورای آموزش و پرورش باید این سند را مطالعه کنند و به ساحت‌های اعتقادی، عبادی و اخلاقی که یکی از محورهای سند تحول است توجه ویژه‌ای شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها