بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان ابلاغ شد

بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان و سازمان‌های تابعه با حضور اسماعیل نادری فرماندار، یزدویی معاون عمرانی فرماندار، سیدالنگی شهردار، مهری رئیس و سایر اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری ابلاغ شد .
بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان و سازمان‌های تابعه با حضور اسماعیل نادری فرماندار، یزدویی معاون عمرانی فرماندار، سیدالنگی شهردار، مهری رئیس و سایر اعضای شورای اسلامی و مدیران شهری ابلاغ شد .
کد خبر: ۱۴۵۲۳۵۳
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، اسماعیل نادری عصر دوشنبه در آیین ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان و سازمان‌های تابعه با تقدیر از مدیریت شهری گفت: هرچند یکسال پرفراز و فرود را پشت سر گذاشته ایم اما اقدامات خوبی در محرومیت زدایی محلات صورت گرفت.نادری افزود: مدیریت شهری دید همه جانبه داشت و در کنار پرداختن به مسائل سیاسی و جاری، امور عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را نیز دنبال کرد.وی با تاکید بر اینکه انتظارات مردم از ما زیاد است، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم ما هرچه بیشتر برای مردم تلاش کنیم بازهم به اندازه حقی که آنها بر گردن ما دارند جوابگو نیست.فرماندار گرگان تصریح کرد: بالغ بر ۹۸ درصد مصوبات شورای شهر که سال گذشته به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شد مورد تایید قرار گرفت که نشان دهنده همدلی فرمانداری با شورا و شهرداری گرگان است.

نادری در پایان ضمن ابراز همراهی فرمانداری با مدیریت شهری گرگان گفت: امیدوارم امسال کارهای بزرگ عمرانی و پروژه‌های نیمه تمام را کامل کنیم و آثار خوبی برجای بگذاریم.  حجت یزدویی معاون عمرانی فرماندار گرگان  در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با موضوع ابلاغ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در بودجه سال گذشته که ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش جاری بود و امسال رشد بودجه جاری حدود ۵۰ درصد است. باید تلاش کنیم بتوانیم بودجه را به نحوی مدیریت کنیم که کارهای اجرایی و خدماتی پررنگ تر در بودجه دیده شود. وی با بیان اینکه مدیریت شهری دغدغه زیادی برای عملیاتی بودن بودجه سال ۱۴۰۳ دارد، گفت: تلاش براین بوده تا درحوزه محرومیت زدایی و پروژه های عمرانی، بودجه به نحوی مدیریت شود که بیشترین بهره برداری را از آن داشته باشیم. یزدویی افزود: سال گذشته همدلی زیادی را شاهد بودیم و امیدواریم امسال هم این همدلی تداوم داشته باشد. معتقدیم که شورا نقشه راه را به شهرداری نشان می دهد و مردم انتظار دارند شورا که‌ نمایندگان آنها هستند، دغدغه‌ها و مطالبات شهروندان را پیگیری و رفع کنند. وی ابراز امیدواری کرد تا با مدیریت خوب شاهد یک شورای پربار، خوب و مورد تایید شهروندان در پایان دوره باشیم. در کمیته انطباق نیز تعداد تاییدیه‌ها بیشتر بوده و نشان می‌دهد در کمیسیون‌ها به صورت تخصصی به لوایح رسیدگی می‌شود. همیشه نگاه مثبتی در این کمیته حاکم بوده و اگر موضوعی مطرح می‌شود تنها به دلیل این است که تصمیمات بیش از پیش به نفع شهروندان باشد. عیسی مهری رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با موضوع آیین ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان و سازمان‌های تابعه اظهارکرد: بودجه سال گذشته ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود و امسال با رشد ۵۰ درصدی به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. وی با اشاره به متمم بودجه سال ۱۴۰۲ ادامه داد: با احتساب متمم، بودجه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی سال قبل به ۲۱۵۰ میلیارد تومان رسیده بود. رئیس شورای اسلامی شهر گرگان درباره بودجه امسال گفت: بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه در بخش جاری، ۱۱۵۰ میلیارد تومان مربوط به بخش عمرانی و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی (وام) است. وی با بیان اینکه سرانه هر شهروند از بودجه امسال ۶.۵ میلیون تومان است، افزود: باید از همه شهروندان و مدیریت شهری گرگان قدردانی کنیم که به تحقق بودجه ۱۴۰۲ کمک کردند. وی با اشاره به توجه ویژه مدیریت شهری به تحقق شعار امسال ادامه داد: با تصمیم و موافقت شورای اسلامی تعرفه عوارضی تنها حدود ۱۰ درصد افزایش یافت. مهری افزود: ۳۰ جلسه کمیسیون‌های تخصصی، صحن و فوق العاده شورا برگزار و موضوعات نیز با جزئیات بررسی شد و کار به صورت کاملا تخصصی پیش رفته است تا لایحه بودجه عملیاتی تدوین شود. وی گفت: برای اولین بار ردیف بودجه‌ای را برای محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار مصوب کردیم و امیدواریم شاهد شکوفایی و تحول خوبی در این محلات باشیم.گفتنی است بودجه امسال شهرداری گرگان و سازمان‌های تابعه بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار گرگان سیدمحمدرضا سیدالنگی در جلسه ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان و سازمان‌های تابعه اظهارکرد: بودجه ۱۴۰۳ شهرداری گرگان با رقم ۲۷۰۰ میلیارد تومان با نکات و ظریف بینی های خاصی همراه است. 

وی افزود: اعضای شورا در کمیسیون ها و جلسات صحن، پروژه محور ردیف های بودجه را بررسی کرده و به عبارت دیگر بودجه سال ۱۴۰۳، بودجه اقدام و عمل شهرداری و شورای اسلامی است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: بودجه امسال با رویکرد محرومیت زدایی از محلات، توانمندسازی شهروندان و مردمی سازی فعالیت‌ها تدوین و به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ بودجه به صورت رسمی، سال اقدام و عمل برای مدیران شهری و شهرداری است‌. کسب ۲۷۰۰ میلیارد تومان درآمد و سرانه ۶ میلیون و ۷۵۰هزار تومانی کار سختی است چون سرانه در تهران حدود ۵ میلیون تومان است و این یک کار جهادی را از سوی شهرداری و حمایت قاطع شورا از لوایح می‌طلبد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خانواده شورای اسلامی شهر گرگان بودجه فرهنگی سال جاری مرکز استان را بی‌سابقه توصیف کرد.محمدرضا عجم عصر دوشنبه در آیین ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان و سازمان‌های تابعه بیان کرد: به عنوان کسی که حداقل در ۴ جلسه کمیسیون‌های فرهنگی در سطح کشور شرکت داشته‌ام اذعان می‌کنم بودجه امسال شهر گرگان بی‌سابقه بوده است.

عجم افزود: امسال نخستین سالی است که ۴۸۳ میلیارد تومان معادل ۱۸ درصد کل بودجه به مباحث فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: این رقم در حالی است که در کمیسیون‌های فرهنگی کشور رقم پیش‌بینی شده حداکثر ۱۰ درصد بودجه را شامل می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خانواده شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: انتظار داریم با بودجه امسال کارهای تحول‌آفرین و جهادی بیشتری در شهر گرگان صورت بگیرد.

عجم در پایان سخنان خود بر لزوم تبدیل شدن گرگان به یک شهر الگو و خلّاق در سال جاری تاکید کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها