گزارشی از پشت صحنه برنامه «دور یک میز»

کاهش آسیب‌های اجتماعی با رادیو

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:

کارتیمی وتعامل بیشتر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی درسیستان وبلوچستان

موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، کودکان کار، کودکان خیابانی در این استان که ابعاد مختلف و بین المللی دارد باید با ارتقای کار تیمی و تعامل بیشتر به حداقل برسد.
کد خبر: ۱۴۵۷۱۷۵

به گزارش جام جم آنلاین،رضا شریفی در کارگروه بیماری مالاریا و جلسه ساماندهی کودکان خیابانی که با حضور مدیرکل دبیرخانه پیشگیری از جرم قوه قضائیه و رئیس کار گروه علمی عملیاتی کنترل و کاهش کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی کشور برگزار شد، گفت: موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، کودکان کار، کودکان خیابانی نسبت به دو سال اخیر در استان بهتر شده به نحوی که این مهم منجر به ورود موسسات، بنگاه‌های کارآفرینی، خیریه‌ها و تشکل‌ها نیز شده است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وقوع باران‌های سیل آسا که اخیرا در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان جاری شد، گفت: باید برای پیشگیری و مهار برخی بیماری‌ها همچون مالاریا آموزش‌های لازم به اقشار مختلف ارائه شودو با تعاملاتی که در بین دانشگاه‌ها و هماهنگی و هم افزایی بسیار خوبی که در حوزه اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی وجود دارد دغدغه فعالان حوزه بهداشت و درمان در این زمینه رفع شود.
شریفی با بیان اینکه باید از تمام امکانات سیستان و بلوچستان برای مدیریت این بیماری استفاده کرد، ادامه داد: مصوباتی مطرح شده که باید به فرمانداران اعلام شود در این مصوبات همه موضوعات قابل طرح است که باید کمیته بندی شده و به صورت تخصصی به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان درگیر این موضوع هستند، تاکید کرد: دانشگاه زابل و زاهدان کمتر درگیر هستند، اما حساسیت باید در این زمینه وجود داشته باشد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر در این‌زمینه دغدغه و تجربه‌های خوبی دارند که این دغدغه‌ها به صورت مصوبه ابلاغ می‌شود فرمانداران موظفند پیگیر تامین ادوات و امکانات مورد نیاز مانند دارو‌ها و پشه بند باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها