پهپادهای حزب‌ا...، بلای جان صهیونیست‌ها

حملات هوایی حزب‌ا... به پایگاه‌های اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد و رزمندگان مقاومت لبنان در ماه‌هایی که از جنگ غزه می‌گذرد ضربات فراوانی به صهیونیست‌ها زده‌اند. در این مدت، هر چند وقت یک‌بار شاهد رونمایی از سلاح‌های جدیدی از سوی حزب‌ا... بوده‌ایم و برای اسرائیل ثابت‌شده که ارزیابی روشنی از میزان آمادگی حزب‌ا... لبنان ندارد.
کد خبر: ۱۴۵۷۴۹۸
 
آنچه این روزها بیش‌ازهرچیزموردتوجه رسانه‌هاقرارگرفته، توانمندی پهپادی حزب‌ا...لبنان است،چراکه نیروهای مقاومت توانسته‌اند با پهپادهای خود از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی عبور کرده و اهداف خود را در سرزمین‌های اشغالی منهدم کنند. 
   
ناتوانی سامانه‌های پدافندی اسرائیل
رسانه‌های رژیم صهیونیستی درگزارش‌های خوددراین زمینه نوشته‌اند که پهپادهای به‌کار گرفته‌شده توسط حزب‌ا...لبنان، سامانه‌های راداری وشناسایی نیروهای هوایی رژیم اسرائیل رابه چالش کشیده است.شبکه المیادین به نقل ازرسانه‌های رژیم صهیونیستی افزود: حزب‌ا... پهپادهایی را به‌کار گرفته که چالش بسیار مهمی برای سامانه‌های شناسایی نیروی هوایی رژیم اسرائیل به‌وجود آورده است.رسانه‌های رژیم‌اسرائیل اعلام کردند بخشی ازپهپادهایی که حزب‌ا...دراختیارداردازجمله پهپاد«البجع» (پلیکان)، رادار گریز بوده و شناسایی و مشخص‌کردن آنها از سوی تجهیزات شناسایی که اسرائیل در اختیار دارد، بسیار سخت است.این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اشاره کردند که حزب‌ا... لبنان از ابتدای جنگ رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه تلاش کرده است تا با هدف قرار دادن واحد کنترل هوایی در [پایگاه] «میرون» و شکار بالون [جاسوسی] در تقاطع «گولانی»، نیروی هوایی این رژیم را از کار بیندازد. خبرنگار العالم هم با اشاره به خشم رژیم‌صهیونیستی از حمله مقاومت اسلامی لبنان به مواضع این رژیم و به نقل از تحلیلگران صهیونیست گزارش داد که حزب‌ا... لبنان با چند فروند پهپاد که قیمت هرکدام فقط چندهزار شیکل است، میلیاردها شیکل تجهیزات امنیتی اطلاعاتی اسرائیلی را منهدم کرده است.
   
پهپادهای مسلح به موشک «اس ۵»
چند روز قبل بود که حزب‌ا... برای اولین‌بار از یک پهپاد مسلح به موشک هوا به زمین از نوع «اس ۵» علیه مواضع این رژیم در منطقه المطله در شمال فلسطین اشغالی استفاده کرد.رسانه‌های رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کردند: بعد از هدف قرار گرفتن پایگاه راهبردی میرون در شمال (فلسطین اشغالی از سوی حزب‌ا...)،حالا نوبت هدف قرار دادن مقرهای فرماندهی لشکر و تیپ‌ها در پایگاه شراجا و نظایر آن (از سوی حزب‌ا...)رسیده است.حزب‌ا...لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در موضع نظامی جل‌الدیر را با سلاح مناسب هدف قرارداده و نابودکرده است.رسانه‌های رژیم اسرائیل با اذعان به این‌که ازابتدای جنگ تاکنون۲۰صهیونیست درشمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین توسط حزب‌ا...لبنان به هلاکت رسیده‌اند، افزودند که در دو هفته گذشته نیز چهار صهیونیست توسط حزب‌ا...دراین منطقه کشته شدند واین بهای بسیار سنگینی برای ارتش رژیم اسرائیل است.این رسانه‌های صهیونیستی بااعتراف به این‌که هیچ چیز برای صهیونیست‌ها درشمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین راحت نیست، نوشتند که حزب‌ا... لبنان به‌درستی این قضیه را متوجه شده است که رژیم اسرائیل قدرت و قاطعیت خارج شدن از نبرد شمال را ندارد.
   
تسلیحات مخفی
یک روزنامه انگلیسی گزارش کرد که حزب‌ا...هنوز از تسلیحات پیشرفته خودرونمایی نکرده است.به گزارش روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز و به نقل از تحلیلگران، برآوردها نشان می‌دهد که حزب‌ا...بین ۲۰ تا ۵۰ هزار رزمنده و زرادخانه‌هایی قدرتمند از پهپادهای تهاجمی، سلاح‌های سبک، توپخانه، تانک وموشک‌های بسیار پیشرفته نقطه‌زن دارد.این روزنامه همچنین ادامه داد، توانمندی و مهارت‌های رزمندگان حزب‌ا...پس ازگذشت نزدیک به دو دهه اززمان جنگ ۳۴روزه رژیم صهیونیستی و حزب‌ا... تقویت شده است.حزب‌ا... درحمله موشکی و پهپادی اخیر خود به سامانه موشک گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نفوذ کرد و روستای مرزی العرامشه را هدف قرار داد که درآن پهپادهای مدرن‌تروقدرتمندتری درمقایسه با حملات پیشین حزب‌ا...علیه اسرائیل استفاده شد.فایننشال‌تایمز سپس ادامه داد، درحالی که رژیم صهیونیستی ازاکتبر تاکنون تلاش کرده تا توانمندی‌ها حزب‌ا...را تضعیف کند اما بنا به‌گفته مقام‌ها، دیپلمات‌ها و تحلیلگران منطقه، حزب‌ا...همچنان قدرت خود را حفظ کرده و مدت‌هاست که این گروه بیش از حماس برای رژیم صهیونیستی تهدید به حساب آمده است.

شکار پهپادهای اسرائیل توسط حزب‌ا...
حملات پهپادی حزب‌ا... لبنان به رژیم‌صهیونیستی درحالی است که درماه‌های گذشته تعدادزیادی ازپهپادهای اسرائیل توسط نیروهای مقاومت لبنان شکار شده‌اند و حزب‌ا...ستون فقرات نیروی پهپادی ارتش اشغالگر را نشانه گرفته است.رسانه‌های صهیونیستی چند روز قبل با اشاره به منهدم شدن یکی دیگر از پهپادهای پیشرفته اسرائیل توسط حزب‌ا... نوشتند:«مشکل بزرگی پیدا کرده‌ایم. از دست دادن برتری هوایی در حریم هوایی لبنان، به توانایی‌های جمع‌آوری اطلاعات ما آسیب زیادی خواهد زد.» 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها