در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

وزیری که میدان و دیپلماسی را با هم عجین کرد

یکی از دستاورد‌های شهید حسین امیر عبداللهیان در جایگاه وزیر خارجه نزدیک و عجین کردن میدان و دیپلماسی بود. در واقع می‌توان از این مهم به عنوان تابلویی درخشان در طول ایام وزارت ایشان و بویژه بعد از طوفان الاقصی و وعده صادق یاد کرد.
کد خبر: ۱۴۵۷۵۷۶
نویسنده سید رضا صدرالحسینی | کارشناس روابط بین‌الملل

شهید حسین امیر عبداللهیان از ابتدای خدمت دولتی خود همه مراحل موفقیت را در ساختار وزارت‌خارجه پشت سرگذاشتند. در حقیقت ایشان براساس استعداد، سخت‌کوشی، هوش بالا و پشتکار توانستند در وزارت خارجه از نردبان ترقی بالا بروند. به همین دلیل به نظر می‌رسد این روز‌ها فقط همکاران ایشان در دولت و ملت ایران عزادار نیستند، زیرا فقدان ایشان برای بخش قابل توجهی از انسان‌های آزاده جهان دردناک است. در واقع آن‌ها از نبود زبانی غرا در محافل بین‌المللی در تالم بسر می‌برند و نبود آقای امیرعبداللهیان ثلمه‌ای سخت بر پیکر همه آزادگان جهان و به ویژه جبهه مقاومت محسوب می‌شود.

 به این ترتیب شهید امیرعبداللهیان را می‌توان یکی‌شاخص‌ترین وزرای خارجه در تراز انقلاب اسلامی دانست. ایشان توانست جایگاه رفیع وزارت‌خارجه مقاومت را در طول ایام مسئولیت خود و بعد از عملیات طوفان الاقصی نصیب خود کند. در حقیقت تمام تلاش شهید امیرعبداللهیان  بر این بود که با بهره برداری از اسناد بالادستی و بیانات امامین انقلاب و دیدگاه ریاست جمهوری بتواند جایگاه جمهوری اسلامی را ارتقا ببخشد. 

افزون بر این سفر‌های موثر ایشان به حوزه‌های مختلف جغرافیایی نیز فراموش شدنی نیست. البته لازم به یادآوری است که تلاش آقای امیرعبداللهیان برای تامین واکسن مورد نیاز کووید-۱۹ نیز یکی از ماندگارترین خدمات ایشان محسوب می‌شود. در واقع مردمی بودن ایشان در طول ایام وزارت یکی از درخشان‌ترین دستاوردهای‌شان در حوزه اخلاق مدیریت بود.

به این ترتیب سعه صدر و قاطعیت را نیز باید از دیگر ویژگی‌های شهید امیرعبداللهیان  دانست. به عبارت دیگر می‌توان گفت او در حوزه سیاست خارجی توانست أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم را به منصه ظهور بگذارد. در حقیقت ایشان شمشیر برنده جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی بودند. البته نرمش برادرانه آقای امیرعبداللهیان در مقابل گروه‌ها، جریانات و ملت‌های ضد امپریالیست را نیز باید از دیگر ویژگی‌های شخصیتی این فرد بزرگ دانست.

علاوه بر این نباید فراموش کرد که یکی دیگر از دستاورد‌های شهید امیرعبداللهیان  در جایگاه وزیر خارجه نزدیک و عجین نمودن میدان و دیپلماسی بود. در واقع می‌توان از این مهم به عنوان تابلویی درخشان در طول ایام وزارت ایشان و بویژه بعد از طوفان الاقصی و وعده صادق یاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها