آغاز طرح ضربتی ارتقای ایمنی وسایط نقلیه مسافربری

اتوبوس‌های مسافربری زیر ذره‌بین پلیس

فرمانده پلیس‌راه کشور از اجرای فاز اول طرح ضربتی ارتقای ایمنی وسایل نقلیه مسافربری از روز پنجشنبه به مدت 48 ساعت در چهار استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۴۵۰۶۴
اتوبوس‌های مسافربری زیر ذره‌بین پلیس

سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به این‌که هدف از اجرای این طرح ارتقای ایمنی وسایط نقلیه مسافربری در آستانه سفرهای نوروزی است گفت: بر این اساس 300 نفر از پرسنل آموزش‌دیده پلیس‌راه نسبت به کنترل اتوبوس‌های بین شهری مسافربری در مبادی خروجی استان‌های تهران، البرز، قزوین و قم اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که اجرای این طرح از روز پنجشنبه به مدت 48 ساعت و با استفاده از چک لیست‌های تنظیم شده انجام می‌شود افزود: بر این اساس تمامی اتوبوس‌های بین‌شهری استان‌های مذکور به لحاظ صحت شماره خودرو، مشخصات راننده و اتوبوس، معیارهای ایمنی و سلامت خودرو، شامل بستن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان، مدارک راننده شامل کارت سلامت، گواهینامه و دفترچه کار، سلامت وسیله نقلیه به لحاظ معاینه فنی، سلامت لاستیک‌ها، چراغ‌ها، شیشه‌ها، سیستم گرمایشی، داشتن بیمه نامه شخص ثالث، کپسول آتش‌نشانی، زنجیر چرخ، علایم هشدار دهنده و... مورد کنترل قرار می‌گیرد.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این‌که آن دسته از اتوبوس‌هایی که فاقد تجهیزات لازم باشند اعمال قانون می‌شوند، تصریح کرد: در عین حال در صورتی که نقص وسیله نقلیه به لحاظ ایمنی باشد و یا راننده مربوطه از سلامت روحی و روانی لازم برای رانندگی برخوردار نبوده و کمک راننده نیز از سلامت کافی برخوردار نباشد، اتوبوس مذکور اجازه تردد نداشته و به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی تاکید کرد: تمهیدات لازم اتخاذ شده است که در صورت توقف اتوبوس، بلافاصله اتوبوس جایگزین توسط شرکت مسافربری مذکور در اختیار مسافران قرار گرفته و آنها می‌توانند سفر خود را ادامه دهند.

وی با تاکید بر این‌که در صورتی که نقص اتوبوس مربوطه به دلیل نقص کنترل‌های ایمنی توسط شرکت مسافربری باشد، شرکت مذکور به کمیسیون مربوطه جهت برخورد با تخلف معرفی می‌شود، به ایسنا گفت: در عین حال اگر مدیران فنی این شرکت‌ها نیز سهل انگاری کرده باشند با آنها به طور جدی برخورد می‌شود.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این‌که رانندگانی که مشکوک به استفاده از مشروبات الکلی و یا مواد مخدر و روانگردان باشند نیز مورد تست سلامت قرار می‌گیرند به ایسنا گفت: در صورت مثبت بودن تست آنها، این افراد به هیچ عنوان اجازه رانندگی را در ایام نوروز نداشته و در سوابق رانندگی آنها نیز موضوع درج خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که اجرای طرح ضربتی ارتقای ایمنی وسایط نقلیه عمومی مسافربری تا پایان سال در کلیه استان‌ها با اولویت استان‌های مسافرپذیر اجرا خواهد شد خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا با اجرای این طرح، صرفا اتوبوس‌هایی که به لحاظ ایمنی و فنی از سلامت کافی برخوردار بوده و رانندگان آنها صلاحیت و مهارت کافی را داشته باشند، در نوروز امسال به شهروندان خدمت‌رسانی کنند و اتوبوس‌های ناایمن و رانندگان پرخطر از سیستم حمل و نقل عمومی مسافربری حذف شوند.

newsQrCode
برچسب ها: پلیس راه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها