مبارزه با پوره و سن مادری در 15 هزار هکتار از مزارع استان سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مبارزه با پوره و سن مادری در 15 هزار و 275 هکتار از مزارع غلات این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۱۶۵
مبارزه با پوره و سن مادری در 15 هزار هکتار از مزارع استان سمنان

حمید نادریان ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: عملیات مبارزه با سن در مزارع گندم و جو از فروردین ماه سالجاری زیر نظر  55 شبکه مراقبت خصوصی و دولتی که برای نظارت بر مزارع، ارائه خدمات کارشناسی و اطلاعات فنی، نظارت بر اجرای عملیات و بررسی کیفیت و کارایی سموم تشکیل شده، با مشارکت فعال بهره برداران شروع شد.

 وی تصریح کرد: پیش بینی می شود این عملیات در نیمه خرداد ماه در مناطق سردسیر استان سمنان به پایان برسد و بیش از  17 هزار هکتار از مزارع، زیر پوشش عملیات مبارزه قرار گیرند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تاکنون در سطح 12 هزار و 805 هکتار با سن مادری و دو هزار و 470 هکتار با پوره سن مبارزه شده است که شامل  9 هزار و 325 هکتار مزارع گندم و  پنج هزار و 950 هکتار مزارع جو بوده است.

نادریان گفت: شهرستان های آرادان با شش هزار و 700 و گرمسار با پنج هزار و 430 هکتار بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده اند و تاکنون در شهرستان سمنان دو هزار و 50 هکتار، دامغان 650، شاهرود 350 و میامی 95 هکتار مبارزه شده است.

وی در خاتمه یادآوری کرد: عملیات مبارزه با سن مادری در مزارع استان سمنان به پایان رسیده است و مبارزه با پوره سن نیز در مزارع غلات ادامه دارد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها