رئیس سازمان حج و زیارت:

50 درصد نام‌نویسی‌های عمره اینترنتی است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: نام نویسی در کاروان‌های حج عمره مفرده امسال از 15 محرم به صورت اینترنتی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۰۹۳۹۹
50 درصد نام‌نویسی‌های عمره  اینترنتی است

به گزارش واحد مرکزی خبر سعید اوحدی پس از بازگشت از سرزمین وحی در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران افزود: امسال 50 درصد نام نویسی‌ها به صورت کاملا اینترنتی است و زائران می‌توانند از منزل خود پروازها و کاروان‌های خود را تعیین کنند و 50 درصد دیگر از طریق دفاتر خدمات مسافرتی انجام می‌شود.

وی گفت: در صورت عملی شدن قول مسوولان عربستان مبنی بر آغاز حج عمره از 15 صفر، نخستین پرواز برای این منظور در این روز انجام خواهد شد.

اوحدی با اشاره به این‌که برنامه زمان بندی حج تمتع نیز تدوین شده است افزود: برای انجام این حج آسیب شناسی میدانی داشتیم و تلاش کردیم نقاط ضعف‌های امسال را در قراردادهای سال بعد برطرف کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: برای حج تمتع نیز 17 ربیع الاول همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) را در نظر گرفتیم و امیدواریم تا 22 بهمن نام نویسی حج تمتع انجام شود.

اوحدی افزود: 85 درصد قراردادهای حج تمتع سال بعد منعقد شده است که به زودی صد در صد آن انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:حج امسال بسیار خوب و با آرامش بود و خدمات سازمان حج و زیارت موجب شد زمینه بسیار خوبی برای بهره گیری از فضای فرهنگی و معنوی این سرزمین الهی فراهم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: تاکنون حدود 21 هزار نفر از زائران مکه مکرمه پس از اعمال حج به میهن بازگشتند و حدود 41 هزار نفر در عربستان داریم که 25 هزار نفر در مکه مکرمه هستند.

اوحدی با بیان این‌که فردا پروازهای مدینه منوره نیز آغاز می‌شودگفت: 50 درصد پروازها به مدینه منوره مستقیم انجام شد و این از ویژگی‌های بسیار خوب حج امسال بود.

وی افزود: پروازهای رفتمان در مقایسه با سال‌های پیش بطور میانگین حدود 13 دقیقه تاخیر داشت و پروازهای برگشتمان نیز تا کنون با وضعیت بسیار خوبی در حال انجام است که از این بابت از شرکت‌های هواپیمایی تشکر می‌کنیم.

اوحدی گفت: فرودگاه جده به علت این‌که ترمینال حجاج است ترافیک سنگینی در برگشت دارد و پروازها در برخی موارد ممکن است با تاخیرهای بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ملاقات‌های خوبی با مسوولان حج عربستان انجام شده است افزود: در این ملاقات‌ها موفق شدیم این مسوولان را قانع کنیم که سهمیه عمره را 50 درصد افزایش دهیم.

اوحدی با اشاره به این‌که پارسال حدود 490 هزار نفر مشرف شدند ابراز امیدواری کرد: امسال زمینه تشرف حداقل 750 هزار نفر فراهم شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد دستگیری زائران در رابطه به مواد مخدر نیز گفت: امسال با هماهنگی بسیار خوبی که با نیروی انتظامی داشتیم این موارد به مراتب کمتر بود و در هر موردی که زائر با مشکلی مواجه شد توانستیم با هماهنگی، زائر بعدی را جایگزین او کنیم.

اوحدی افزود: هم اکنون حتی یک مورد دستگیری در عربستان نداریم.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره میزان سهمیه امسال حج عمره زوج‌های جوان نیز گفت: امیدواریم این موضوع در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی بعثه رهبر معظم انقلاب در همین هفته مطرح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از ویژگیهای بارز حج امسال این بود که برای نخستین بار در طول تاریخ حج تمتع در روزهای «تشریق» گرما زدگی برای زائران و فوتی نداشتیم و علت این موضوع ارائه خدمات ویژه در صحرای عرفات از جمله برق، یخچال فریزر، فرش و کولر بود.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره گوشت‌های قربانی نیز گفت: سازمان استاندارد ایران اجازه نمی‌دهد گوشت‌های قربانی به ایران منتقل شود بنابراین صد درصد گوشت‌های قربانی منجمد و معمولا به کشورهای دیگر از جمله کشورهای آفریقایی، پاکستان وکشمیر هند منتقل می‌شود.

newsQrCode
برچسب ها: حج عمره
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها