حقوق بشر بهانه‌ای دیگر برای ادامه تحریم ایران

فشارهای آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و گزارش احمد شهید درباره حقوق بشر ایران، باعث شد تا این مجمع قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی تصویب کند. آمریکایی‌ها پس از توافق اولیه ژنو در باره مسائل هسته‌ای اکنون در پی بهانه‌های دیگری برای اعمال تحریم علیه ایران هستند.
کد خبر: ۶۲۷۷۲۷
حقوق بشر بهانه‌ای دیگر برای ادامه تحریم ایران

به گزارش جام جم آنلاین رئیس قوه قضاییه روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قوه قضاییه گفته بود؛اگر بناست همچنان تحریم‌ها ادامه یابد چه فرقی می کند که بهانه آن، فعالیت هسته‌ای کشور باشد یا ادعاهای حقوق بشری یا اتهام دفاع از تروریسم؟ این رویکرد همان بداخلاقی سیاسی است که از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها سراغ داریم.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با 86 رای مثبت در برابر 36 رأی منفی و 61 رای ممتنع ایران را به خاطر آنچه نقض حقوق بشر خوانده می‌شود، محکوم کرد. در خصوص سوریه و کره شمالی نیز قطعنامه‌هایی در خصوص نقض حقوق بشر صادر شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل تحت تاثیر گزارش مغرضانه احمد شهید، قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.احمد شهید، گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص ایران در ماه اکتبر مدعی شده بود که مساله حقوق بشر ایران نباید در سایه تعاملات غرب با روحانی به دست فراموشی سپرده شود.

گزارش احمد شهید درباره حقوق بشر در ایران بیشتر با استناد به ادعاهای سازمان تروریستی منافقین که خود جنایات بسیاری را علیه مردم ایران مرتکب شده تنظیم شده است.

این قطعنامه همچنین از منشور حقوق مدنی روحانی تمجید کرده و ایران را تشویق کرده است که اقدامات مشخصی در راستای عملی کردن این قول‌ها در اسرع وقت انجام دهد تا به‌زعم قطعنامه مزبور، به وظایف خود در چارچوب قوانین داخلی و قوانین بین‌المللی حقوق بشر عمل کرده باشد.

احمد شهید، گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در خصوص ایران در ماه اکتبر مدعی شده بود که مساله حقوق بشر ایران نباید در سایه تعاملات غرب با روحانی به دست فراموشی سپرده شود. وی از ایران به خاطر اعدام 724 نفر ظرف 18 ماه انتقاد کرده که ده‌ها نفر از آنها پس از انتخاب روحانی به ریاست‌جمهوری اعدام شده‌اند.

همواره موضوع حقوق بشر از سوی سازمان ملل با رفتارهای چنگانه نسبت به کشورهای پیگیری می‌شود.برداشت‌های سازمان ملل از حقوق بشر، برداشت‌های کلی و به دور از واقعیات، قوانین و مذهب کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران بوده است. رفتارهای مغرضانه گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل و استناد کردن به ادعاهای منافقین، گروهی که خود اعمال تروریستی انجام می‌دهد و حتی کمترین موازین حقوق بشر در این سازمان رعایت نمی‌شود، نشان از یک تصمیم برای این است که بهانه‌ای برای ادامه تحریم‌های آمریکا و غرب علیه ایران وجود داشته باشد.

گروه نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نیز پیش از رای‌گیری در خصوص این قطعنامه تاکید کرده بود که قطعنامه فوق‌الذکر وضعیت واقعی حقوق بشر در ایران را به نمایش نمی‌گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
۰
۰
تحریم خودش یه كار غیر حقوق بشری هست كه تمام فشارش روی مردم ایجاد میشود ایا این كار ضد حقوق بشر نیست

نیازمندی ها