نوام چامسکی:

آمریکا برای تحریم ایران چه توجیهی دارد؟

نظریه پرداز و متفکر برجسته آمریکایی ، در مصاحبه با پایگاه اینترنتی هافینگتون پست در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: « سوالات مهمتری برای پرسیدن وجود دارد. در وهله اول باید بپرسیم آمریکا برای تحریم ایران چه توجیهی دارد؟ ». وی افزود: « به نظر من کل مبحث هسته ای ایران ، بحث غیر واقعی است.»
کد خبر: ۶۴۹۱۷۵
آمریکا برای تحریم ایران چه توجیهی دارد؟

نظریه پرداز و متفکر برجسته آمریکایی ، در مصاحبه با پایگاه اینترنتی هافینگتون پست در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته ای ایران گفت « سوالات مهمتری برای پرسیدن وجود دارد. در وهله اول باید بپرسیم آمریکا برای تحریم ایران چه توجیهی دارد؟ » وی افزود « به نظر من کل مبحث هسته ای ایران ، بحث غیر واقعی است.»

نوام چامسکی معتقد است: آمریکا به هیچ وجه حق ندارد ایران را تحریم کند.

آمریکا ، انگلیس و شورای امنیت سازمان ملل قبلا تحریمهای اقتصادی شدیدی ضد ایران تصویب کردند تا ایران را راضی کنند از برنامه هسته ای خود صرفنظر کند ؛ برنامه ای که آمریکا فکر می کند ممکن است در آینده برای ساخت تسلیحات هسته ای بکار گرفته شود .

چامسکی افزود سازمانهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش خود ساخت تسلیحات هسته ای در ایران را تایید نکردند .

وی در گفتگو با شبکه تصویری هافینگتون پست گفت « تا آنجا که دستگاه اطلاعات آمریکا اطلاع دارد ، ایران در حال توسعه توانمندی های هسته ای خود است ، اما درباره اینکه آیا ایران تلاش می کند به تسلیحات هسته ای دست یابد یا نه هنوز اطلاعی در اختیار ندارد.»

وی افزود « احتمال دارد که ایران قابلیت هسته ای خود را توسعه دهد ؛ که بسیاری از کشورها این قابلیت را دارند . یعنی وارد مرحله ای شود که اگر اراده کنند از توان لازم برای ساخت سلاح هسته ای برخوردار باشند ، اما این که جرم نیست . »

چامسکی همچنین خاطر نشان کرد آمریکا با تصمیم اسرائیل ، هند و پاکستان برای ساخت سلاح هسته ای موافقت کرد که همه موارد با قوانین منع اشاعه تسلیحات هسته ای مغایرت دارد. این تحلیلگر برجسته سیاسی همچنین گفت گزارشهای دستگاه اطلاعات آمریکا نشان می دهد قابلیت نظامی ایران فقط جنبه تدافعی دارد و ان هم بخاطر حضور آمریکا در منطقه است.

وی گفت « چرا ایران باید استراتژی بازدارنده را در پیش گیرد؟ خوب چون کشورهای متخاصم آن را محاصره کرده اند. هر دو سوی مرز این کشور تحت اشغال یک دشمن ابر قدرت ، یعنی آمریکا قرار داشته است که با گفتن این عبارت که احتمال کاربرد تمام گزینه ها وجود داشته و تهدید به جنگ می کند ، بطور دائم منشور سازمان ملل متحد را نقض می کند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
خلیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
آیا داخلی های فهمیدند كه واقعیت دشمن چیست ؟
محمودی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
۰
۰
دوكلمه حرف حساب ...... ولی كدام سیاستمدار غربی به این حرفها گوش می كند و یا بخواهد كه گوش كند. غرب برخلاف ظاهرش اصلا به منطق - دموكراسی و آزادی اعتقاد نداشته و ندارد و همه برای توجیه دخالت غربیها در سایر كشورهاست.

نیازمندی ها