اخضر ابراهیمی وارد تهران شد

اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل متحد و نماینده اتحادیه عرب در امور سوریه عصر امروز وارد تهران شد.
کد خبر: ۶۵۶۳۵۱
اخضر ابراهیمی وارد تهران شد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه المیادین، اخضر ابراهیمی قرار است در مدت 3 روز اقامت خود در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت وگو کند.

وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در نشست خبری مشترک با همتای یونانی اش افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید داشته و دارد که بحران سوریه فقط از مسیر سیاسی قابل حل است و در این زمینه همواره به تلاش های معقول و منطقی برای رسیدن به راه حل سیاسی ادامه داده است.

وی گفت: البته در نهایت مردم سوریه باید در این باره تصمیم بگیرند و دیگران باید برای تحقق این هدف طبق مبانی دموکراتیک به آنان کمک کنند.

ظریف با اشاره به ابراز علاقه اخضر ابراهیمی برای سفر به کشورمان افزود: برخلاف برخی همسایگان که از پذیرش آقای اخضر ابراهیمی خودداری کردند، درهای کشورمان همواره و در دوره های گذشته به روی او باز بوده و وی با استقبال مقامات ایرانی به کشورمان آمده و گفتگوهای مثبتی داشته است.

وی گفت: این بار نیز که آقای اخضر ابراهیمی برای سفر به کشورمان ابراز علاقه کرده است ما با روی گشاده او را پذیرفتیم و بنده او را دعوت کردم.

وزیر امورخارجه افزود: روز دوشنبه قبل از اینکه تهران را برای حضور در مذاکرات 1+5 ترک کنم، با آقای اخضر ابراهیمی گفتگو خواهم کرد و او با دیگر مسئولان کشورمان در سطوح مناسب نیز دیدار و مذاکره خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها