رئیس موسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور اعلام کرد:

معرفی ارقام غلات مقاوم به سرما و افزایش تولید

ذخیره سازی 5 میلیون تن گندم مازاد بر مصرف

عضو هیات مدیره و معاون اداری مالی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در پیشبرد راهبرد سیاسی ، گفت: پنج میلیون تن گندم تاکنون علاوه بر مصرف جاری کشور ذخیره سازی شده است.
کد خبر: ۸۱۳۶۴۸
ذخیره سازی 5 میلیون تن گندم مازاد بر مصرف

قدرت حیدری چهارشنبه شب در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت کشور در تبریز با بیان اینکه قیمت تمام شده هر کیلوگرم گندم برای دولت 12 هزار و 250 ریال است که با قیمت شش هزار و 650 ریال در اختیار کارخانجات آرد قرار می گیرد ، گفت: دولت سالانه 100 هزار میلیارد ریال برای خرید گندم یارانه پرداخت می کند.

به گفته وی هزینه سالانه پرداختی دولت در این زمینه در آذریابجان شرقی دو هزار و 500 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام در قالب برنامه ششم توسعه اظهار کرد: با توجه به اینکه در این برنامه نیز اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار دارد، باید به سمت واقعی سازی قیمت ها پیش برویم.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه صرفه جویی ضرورت محدودیت های اقتصادی است ، گفت: اقتصاد ارزانی فرهنگ ما را تحت الشعاع قرارداده و برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی ، نیازمند بازنگری در بخش فرهنگی هستیم.
محمد صادق پورمهدی با بیان اینکه واقعی کردن قیمت ها بدون فرهنگ سازی ممکن نخواهد بود گفت: با توجه به تداوم هدر رفت نان ضرورت حرکت از شیوه های سنتی تولید نان به سمت نان های صنعتی ضروری به نظر می رسد.

newsQrCode
برچسب ها: گندم کشاورزی غلات
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها