دلنوشته ارسالی یک مامور راهنمایی و رانندگی به جام جم آنلاین

شاهنامه ماموران پلیس راهور را بخوانید

بسیاری از افراد معتقدند اگر سرگذشتشان را بگویند و بنویسند کمتر از شاهنامه نیست اما تعداد کسانی که به خودشان زحمت انجام این کار را می دهند، اندک است .یکی از ماموران راهور از جمله کسانی است که شاهنامه ای کوتاه اما پرمحتوا درباره وضعیت این قشر به نگارش درآورده که خواندنی است.
کد خبر: ۸۲۸۵۹۸
شاهنامه ماموران پلیس راهور را بخوانید

به گزارش جام جم آنلاین، یکی از نیروهای راهور با ارسال متنی در ذیل گزارش " آیا افسرها با جریمه بیشتر، حقوق بیشتر می گیرند؟ " از مردم درخواست کرده است تا قبل از هرگونه قضاوتی درباره وی و همکارانش ، اول شاهنامه زندگی آنان را بخوانند .

" اگر خودتان را یک روز مامور راهنمایی فرض کنید و در سر یک چهارراه قرار بگیرید در یک ساعت صدها تخلف از جلوی چشمان شما عبور می کند و هر مامور بین 8 تا 14 ساعت روزانه خدمت می کند و دفترچه 25 برگ جریمه دارد پس نوشتن یک دفترچه در طول روز خالی از تصور نیست."

وی که نظر خود را با نام رضا برای جام جم ارسال کرده است، در ادامه می نویسد: " آن 5% درصدی که قانون به پلیس راهور می دهد به هیچ عنوان به مامورین چیزی تعلق نمی گیرد بلکه صرف بنر های تبلیغاتی و وسایل آموزشی می شود. این در حالی است که منبع خرج آن 95% معلوم نیست با این همه نقاط حادثه خیز در شهرها و راهها و اینکه ارگانهای ذی نفع هیچ توجهی برای کمک به پلیس برای رفع مشکلات این نقاط نمی کنند ولی پول ناشی از جرایم را دریافت می کنند و یک آب هم روش ."

رضا در بند سه و چهار دلنوشته خود آورده است: " شما حقوق یک کارشناس راهور را با یک کارشناس ارگان دولتی مثل گاز ؛ برق ؛ آتش نشانی ، شهرداری و... مقایسه کنید. کار این عزیزان کجا و آن عزیزان کجا . پرسنل راهور در کلیه تعطیلات در حالت آماده باش و در سر خدمت بدون هیچ حقوق و مزایایی کار می کنند و کمترین حقوق و مزایا را در کل پرسنل نظامی و دولتی با توجه به حجم کار بالا و طاقت فرسا بودن این شغل دریافت می نمایند.حال؛ تحمل گرما و سرما و انواع اقسام توهین ها به کنار ... چندسالی است که اگر در حوزه منطقه ای ، شهری ، جاده ای تصادف منجر به فوت بیش از 3 نفر در طول هفته رخ دهد بدلیل کم کاری پرسنل در مقابله با جرایم رانندگی و افزایش کشته تمامی پرسنل آن یگان در حالت آماده باش بسر می برند یعنی در ساعت استراحت حق رفتن به منزل را ندارند."

این نیروی راهور برخی پیام های ارسالی از سوی شهروندان را قضاوتی ناعادلانه می داند و می نویسد :" آن عزیزی که گفت مامورین با شرکت های پارکبان در ارتباط هستند و در اصلاح شتیل دریافت می کنند بداند به هیچ وجه راهور راضی به این قضیه که معبر را اجاره دهند و پولش را عده ای از ما بهتران بخورند و یک لیوان آب هم روی آن ، نیست. حتی با توقیف و به پارکینگ بردن خودروها که آن هم سودش عاید بعضی دیگر از ما بهتران می شود، موافق نیست. پلیس صرفا جهت بازدارندگی از تخلف اقدام به توقیف خودرو می نماید در ضمن ماموران راهور بعنوان مامور اجرایی می باشند و هیچ دخل و تصرفی در نوشتن قانون ندارند و حتی از راهور نیز راهنمایی نمی خواهند ."

رضا در بخش دیگر اظهارات خود با اشاره به مشکلات این شغل می گوید: " پرسنل راهور با توجه به میزان برخورد با مردم و جنگ اعصاب و دیدن صحنه های فجیح تصادف، اتفاقات پس از تصادف ، حجم بالای کار و سختی آن و عدم استفاده خود و خانواده هایشان از تعطیلات مثلا عید نوروز بیشترین جفا و ظلم در حقشان می شود مثلا کل مردم در تعطیلات هستند پرسنل ناجا پس از تعطیلات به مسافرت می روند. آیا می توانید خود را لحظه ای در جای این مامورین فرض کنید ؟ "

"کدام یک از شما عزیزان حداقل 8 ساعت در سریک چهارراه در گرما و سرما سرپا می ایستید و به چند نفر فقط آدرس می دهید و در عین حال می خواهید ترافیک را مدیریت کنید. تمام مردم کارشناس تصادف و راهور می شوند و با زدن بوق و انواع اقسام توهین ها و فحش ها می توانید شب با ارامش به نزد خانواده خود بروید؟"

" تا به حال شده به یک خانواده که تک پسرش را بعد از 7دختر دراثر تصادف فوت نموده خبر فوت بدهید.تا به حال شده به یک خانواده که پسرش روز قبل داماد شده بوده خبر فوت داماد را بدهید .تا به حال شده با خود فکر کنید که اگر آن خودرو را دقیقه ای پیش از تصادف اگر جریمه سرعت یا سبقت کرده بودید حالا راننده یا سرنشینانش زنده بودند. "

به گفته رضا، پرسنل راهور برای دریافت تسهیلات همچون نیروهای سایر ارگان ها از امتیازهای خاص برخوردارنیستند؛ " در کل شما اگر الان یک وام دریافت کنید به تمامی شرایط بانک اعم از مدارک ، سود و... راضی می شوید چرا نمی گویید پرسنل بانک درصد می گیرند چرا نمی گوید پرسنل شهرداری از پرداخت مجوز و جرایم درصد می گیرند، شما قاضی؛ حقوق این 2 را با حقوق نیروهای ناجا مقایسه کنید."

"به نظر من مظلوم ترین قشر در این دوره پرسنل ناجا بالاخص راهور هستند. کسانی که با توجه به شرایط بد زندگی و خدماتی چاره ای ندارند چون اگر بخواهید از این سازمان بیرون بیایند و به سراغ شغل دیگری بروند با حرف مردم از قبیل اخراجش کردند ، چند صد میلیون برد و رفت و.... مواجه می شوند. پس یک طرفه به قاضی نروید .اگر خواستید از صحت این حرفها باخبر شوید الان به نزد مامور سرچهارراه بروید و با شاهنامه مشکلات آشنا شوید."

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
حرف این مامور راهور درست است كلا نیروهای ناجا حقوق پایین و كار پرزحمت و پر خطری دارند اما برادر من ٱقای رضا من هیچوقت از جریمه شدن گلایه نكردم ولی از بداخلاقی گلایه دارم از اینكه پشت تپه ها و پیچها كمین میكنید گلایه دارم از اینكه به راننده احترام نمیذارید گلایه دارم از اینكه افسر داخل خودرو میشینه تا راننده خدمتش شرف یاب بشه و قبض جریمه را به دستش بده گلایه دارم و اینكه من خودم سرباز ناجا بودم و خیلی چیزها را میدونم بعضی وقتها بعضی حرفها هم پر بیراه نیست.ان شا الله فرماندهان ناجا و مسئولین وزارت كشور هم در مورد حقوق و دستمزد شما فكری بكنند چون واقعا حقوق پایینی دارید ولی توصیه من اینه كه كار زیاد وحقوق كم نباید باعث بدخلقی بشه كه این توجیح خوبی نیست.
Kateb
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
۰
۰
مطالبی كه در پست قبلی من گذاشتم روی صحبتم راهور بود بیشتر.اما در مورد مأمورین 1-بله نیروی انتظامی برای درجات پائین خدمتی دستمزدهای بسیار پایینی پرداخت میكند كه هم ظالمانه هستش وهم خودش عامل فساد است.2-بله كار پلیس كلا سخت و زیان آور هست.3-بله پلیس مخصوصا با درجات پایین پشتیبان نداره.4-امامامور محترم ناراضی روزی كه با التماس و سفارش دنبال استخدام بودی مگه مشكلات كار و حقوق رو نمیدونستی؟!!چرا تحقیق نكردی؟آگه امثال شما با عز وجز و التماس نرین استخدام بشین؛كسی اولا اجباری استخدامتون نمیكنه ثانیا اونموقع اونا با التماس و با دادن امكانات مناسب استخدامتون میكنند.5-این مشكلات:مجوز آزار و اذیت مردم نمیشه؛مجوز رشوه وشتیل نمیشه؛مجوز كمین كردن نمیشه؛مجوز ...... نمیشه؛مجوز تحقیر مردم ولو خطاكار نمیشه؛مفهومه!!!.6-سختی كار فقط مال پلیس نیست خیلی از كارا هست كه از كار پلیس هم سختتره ؛وقتی خسته و سرشار از غم و غصه بطرف مقصدش میره با با برخورد بد مامور پلیس؛ دنیا تو چشمش تیره و تار میشه؛همه راننده ها میلیاردر و رفاه زده نیستن؛كسی كه با ماشین و موتور قسطی داره كار میكنه كه خرج یه خونواده رو بده نره دنبال خلاف دركش كن؛ بفهم اینو.7-حضور پلیس مانع تولید جرم و خطاست؛ نه كمین كردنش؛وقتی پلیس كمین میكنه خودش تخلفه؛وقتی مبلغ جرائم از یه مقداری كم میشه بودجه شو نمیدن؛بنابراین پلیس میریزه تو جاده و خیابان جریمه های سنگین میكنه؛مردم اینارو میفهمند ببو نیستند به روشون نمیارن.پلیس مأمور راهنمایی ولی دریغ! !!7-همه اینارو كه گفتم برا اصلاح گفتم نه برا دق دلی.8-منم میدونم كه عده‌ای از پلیس ها خیلی خوبن و خدمت میكنند واقعا؛ولی وقتی میخواهیم جامعه اصلاح بشه باید نیمه خالی لیوان رو دید؛وگرنه با رضایت از نیمه پر لیوان نمیشه اصلاحات رو انجام داد.و ماجرا ادامه دارد!!!!!!!!!
كاتب
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
۰
۰
چند سال پیش توی قم زیر پل قطار شهرك قایم قم این اتفاق افتاد مامورین كمین كرده بودن پشت تونل موتور سوارهای بی كلاه رو میگرفتن.وقتی یه موتور سوار مسن موقع بیرون آمدن از تونل متوجه حضور مامورین شد گاز موتور گرفت كه موتورش توقیف نشه مامور با باتوم زد خورد تو سرش مرد .الآن من مدرك حقوقی ندارم كه ارائه بدم ولی ازآرشیو روزنامه های چند سال پیش قم میشه پیدا كرد آگه دادگستری قمم همكاری كنه قابل استناده.در هر صورت كاری كه شده رو نمیشه جبران كرد. منم قصد تختئه پلیس رو ندارم گفتم بلكه رویه غلط اصلاح بشه.این پولها رو كه میگیرن نه صد جای دیگه كه فقط باید در رسانه‌ها مخصوصا صدا و سیما جهت آموزش رفتار صحیح رانندگان باید خرج بشه.چون بقیه سازمان ها بودجه دارند آگه كمه باید از جای دیگری تأمین بشه.در واقع جریمه نباید به عنوان سود و درآمد دیده بشه بلكه باید به عنوان بازدارنده بكار بره اگر تاثیر گذار نیست.راه كار دیگه ای باید اندیشیده بشه.

نیازمندی ها