سازمان هواشناسی: شمال کشور بارانی می شود

باد و باران در تهران

افزایش دما در اغلب نقاط کشور تا پایان هفته‌

دما‌ی ‌خوزستان فردا ۴۰ درجه می‌شود

روز دوشنبه افزایش دما در سواحل خزر قابل توجه خواهد بود، همچنین دمای هوا تا پایان هفته روند افزایشی دارد، انتظار است بیشینه دمای هوای تهران روز چهارشنبه به ۳۱ درجه سلسیوس برسد که در این صورت پنج درجه افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۸۰۳۴
دما‌ی ‌خوزستان فردا ۴۰ درجه می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین ، براساس نقشه‌های هم‌دیدی و آینده‌نگری هواشناسی، سامانه نسبتاً ضعیفی در سواحل خزر قرار دارد که در 24 ساعت گذشته موجب بارندگی در سواحل جنوبی خزر و دامنه‌های شمالی البرز شد؛ این سامانه امروز ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور را تحت‌تأثیر قرار داده و موجب بارش پراکنده باران خواهد شد که در برخی نقاط به ویژه در شمال شرق کشور، خراسان رضوی و شمالی با احتمال رشد ابرها و وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد موقت خواهد بود.

در سه روز آینده، ارتفاعات مرکزی و شرقی البرز و برخی نقاط در کرمان و زاگرس جنوبی گاهی با بارش پراکنده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب همراه خواهد بود.

روزهای یکشنبه تا دوشنبه هفته جاری با گذر موجب نسبتاً ضعیفی از جنوب کشور، از ساعات بعدازظهر جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان گاهی با رشد ابر و رگبار و رعد و برق موقت پیش‌بینی می‌شود.

امروز در شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

از فردا تا اواخر هفته، دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت و انتظار می‌رود بیشینه دمای هوای تهران روز چهارشنبه به 31 درجه سلسیوس برسد که در این صورت 5 درجه سلسیوس افزایش خواهد داشت؛ روز دوشنبه افزایش دما در سواحل خزر قابل توجه خواهد بود.

آسمان استان تهران روز آینده صاف، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز دوشنبه آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد در برخی ساعات خواهد بود.

بیشینه و کمیته دما در این استان فردا به ترتیب: 27 و 15 درجه است.

در 24 ساعت آینده، استان های خوزستان با دمای 40 درجه بالای صفر و هرمزگان با دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین استان‌های کشور و چهارمحال و بختیاری با دمای یک درجه بالای صفر سردترین استان کشور خواهد بود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها