شرکت ترکیه‌ای خون ایرانی‌ها را در شیشه می‌کند

واگذاری عجیب در بیمارستان‌های دولتی +سند

واگذاری نوبت عصر مدرسه دولتی به بخش خصوصی

یکی از مدارس دولتی در شهرستان اسلامشهر در نوبت صبح از دانش‌آموزان افغانستان ثبت‌نام نمی‌کند و نوبت بعدازظهر را به بخش غیردولتی واگذار کرده است و دانش‌آموزان افغانستانی را به بهانه تکمیل شیفت صبح به نوبت عصر ارجاع داده و با دریافت شهریه400 هزارتومانی ثبت‌نام می‌‌‌کنند.
کد خبر: ۹۳۷۵۳۶
واگذاری نوبت عصر مدرسه دولتی به بخش خصوصی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، معاون آموزش ابتدایی شهرستان‌های استان تهران در این رابطه می‌گوید: اقدام این مدرسه برای واگذاری نوبت عصر به بخش غیردولتی و ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی از این طریق تخلف است چرا که دانش‌آموز افغانستانی هیچ تفاوتی با ایرانی‌ها ندارد و باید همانند آنها ثبت‌نام شود.

محمد احسانی می‌افزاید: با این مدرسه متخلف برخورد و اعلام کردیم باید هر چه سریعتر دانش‌آموزان افغانستانی را همانند دانش‌‌آموزان ایرانی در نوبت صبح ثبت‌نام کنند و برای اول مهر از مدرسه بازرسی خواهیم کرد.

شاهین نوش‌‌آبادی معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش در رابطه با اقدام برخی مدارس برای دریافت شهریه از دانش‌آموزان افغانستانی برای ثبت‌نام می‌گوید: دانش‌آموزان اتباع خارجی در سال 96-95 همچون دانش‌آموزان ایرانی در مدارس ثبت‌نام می‌شوند و هزینه‌هایی مانند کتاب و بیمه و هزینه رایج دیگر را پرداخت می‌کنند ضمن اینکه مانند دانش‌آموزان ایرانی آماده خواهند بود تا بر اساس مصوبه انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه، کمک‌های خود را به مدرسه پرداخت کنند.

وی می‌افزاید:‌از آنجایی که خانواده‌های افغانستانی در فصل تابستان بهتر می‌توانند کمک‌های مردمی به مدارس داشته باشند به همین دلیل است که برخی مدارس در هنگام ثبت‌نام از آنها کمک‌های مردمی را دریافت می‌کنند.

نوش‌آبادی ادامه می‌دهد: دنش‌آموزانی که دارای مدارک هویتی و اقامتی نامعتبر و یا فاقد هرگونه مدارک هویتی و اقامتی معتبر هستند، فقط از طریق کارت ویژه حمایت تحصیلی برای اتباع خارجی که از سوی اداره‌کل امور اتباع خارجی وزارت کشور صادر می‌‌شود، می‌توانند در مدارس ثبت‌نام کنند و اگر دانش‌آموزی در مهلت تعیین شده برای این کار اقدام نکرده باشد دیگر فرصت مجددی ندارد.

طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش کمیساریاری عالی سازمان ملل برای تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران سال گذشته حدود 4 میلیارد تومان کمک کرد این در حالی است که آموزش و پرورش 80 میلیارد تومان برای تحصیل این دانش آموزان هزینه کرده است.

هم‌اکنون 410 هزار دانش آموز اتباع در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 360 هزار نفر از اتباع افغانستانی هستند. آموزش‌وپرورش ایران برای تسهیل در روند تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی اقدامی بزرگ انجام داده است و این اقدام با تخطی از قانون توسط برخی مدارس و مناطق آموزش وپرورش نباید خدشه‌دار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها