با تصویب هیئت دولت

دانشگاه البرز ایجاد می شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج

پردیس کشاورزی دانشگاه تهران پذیرای ۴ هزار دانشجو خواهد بود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج گفت: دوری ۲ ساله دانشجویان از دانشگاه موجب افزایش انگیزه و استقبال آن‌ها از برنامه حضوری شدن دانشگاه‌ها شده است.
کد خبر: ۱۳۶۱۰۷۶

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

دکتر مصطفی اویسی درخصوص حضوری شدن دانشگاه گفت: بخش عمده فعالیت‌های پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج در قالب کلاس‌های عملی و آزمایشگاهی است به همین علت آموزش مجازی اهداف این دانشگاه را برآورده نمی‌کرد، اما با وجود تمام فراز و نشیب‌ها در ۲ سالی که گذشت کلاس‌ها را برگزار کردیم.
او افزود: دانشگاه‌های تهران پیش از آنکه ستاد کرونای وزارت کشور اعلام کند، تصمیم بر حضوری کردن کلاس‌ها داشت، اما متاسفانه موج ششم بیماری کرونا مانع عملی شدن این کار شد، بر همین اساس پردیس آمادگی حضوری شدن کلاس‌ها را داشت و دانشجویان توانستند پس از بهتر شدن شرایط و تزریق حداقل ۲ دوز واکسن، از چهاردهم فروردین ماه در دانشگاه حضور پیدا کنند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پردیس کشاورزی کرج گفت: مجموعه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج ۴هزار دانشجو دارد که تقریبا حدود ۲هزار نفر از آن‌ها دانشجویان خوابگاهی هستند که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر دانشجوی خانم و حدود ۱۲۰۰ نفر دانشجوی آقا هستند.
وی با بیان اینکه در دوران کرونا پردیس به طور مطلق تعطیل نبود، ادامه داد: در دوران کرونا نیز دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آن‌هایی که کار‌های عملی و پژوهشی داشتند در دانشگاه حضور داشتند که در کل تعداد آن‌ها به حدود ۵۰۰ نفر می‌رسید.
اویسی تصریح کرد: به دلیل اینکه با برنامه حضوری شدن دانشگاه‌ها همراهی کنیم و با کمبود ظرفیت در خوابگاه‌ها مواجه نشویم، مهمانسرا‌های خوابگاه‌ها را برای اسکان دانشجویان آماده کردیم.
او افزود: باتوجه به اینکه این شرایط با ماه مبارک رمضان همزمان شد، وعده‌های افطار و سحر نیز برای دانشجویان درنظر گرفته شده و تاکیدات لازم نیز برای افزایش کیفیت غذای دانشجویان صورت گرفته است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پردیس کشاورزی کرج درخصوص دغدغه‌های مالی و رفاهی دانشگاه توضیح داد: متاسفانه در سال جاری دانشگاه‌ها با خشک سالی مالی مواجه شده اند و با توجه به افزایش تورم، آن هزینه‌ای که سال‌های گذشته برای غذای دانشجویان صرف می‌شد تقریبا یک سوم هزینه‌های الان بود؛ بر همین اساس هزینه تغذیه برای این تعداد دانشجو ماهانه حدود سه الی چهار میلیارد تومان تمام می‌شود و طبق پیش بینی‌ها برای ماه مبارک رمضان باتوجه به اضافه شدن وعده افطار، هزینه تغذیه حدود شش میلیار تومان خواهد شد؛ مدیریت همه این موارد نیازمند توجه بیشتر و نگاه ویژه از سوی وزارت علوم و دولت است.
او ادامه داد: از آنجایی که بیماری کرونا به طور کامل فروکش نکرده، همچنان باید یک سری از ملاحظات در نظر گرفته شود و دانشجویان برای حضور در کلاس‌ها موظف به تزریق حداقل ۲ دوز واکسن هستند و در هفته‌های آینده دوز سوم را نیز بایستی تزریق کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها