در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

آمریکا و اروپا در آستانه تحول سیاسی‌ -‌ اجتماعی

 یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی از آمریکا به اروپا نیز کشیده شده است، گفت آمریکا و اروپا در آستانه یک تحول سیاسی- اجتماعی قرار دارند. 
 یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی از آمریکا به اروپا نیز کشیده شده است، گفت آمریکا و اروپا در آستانه یک تحول سیاسی- اجتماعی قرار دارند. 
کد خبر: ۱۴۵۴۵۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، حسن هانی‌زاده با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی حدود ۳۰ ایالت آمریکا را درگیر کرده است، افزود: این جنبش به دانشگاه‌های اروپا نیز کشیده شده است. به همین دلیل می‌توان گفت آمریکا و اروپا در آستانه یک تحول سیاسی- اجتماعی هستند. 

وی با یادآوری این مساله که حدود هفت ماه از نسل کشی در غزه می‌گذرد، تاکید کرد: مقامات آمریکا و کشور‌های اروپایی تمام امکانات ملت خود را در اختیار رژیم صهیونیستی برای این نسل کشی بی‌سابقه قرار داده‌اند.

هانی‌زاده ادامه داد: این درحالی است که سازمان و نهاد‌های بین‌المللی نیز تحت تاثیر فضای حاکمیت غرب نتوانسته‌اند، راهکاری برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی پیدا کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی ادامه داد: در چنین شرایطی دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در آمریکا و اروپا به ادامه نسل کشی در غزه اعتراض دارند. این درحالی است که بیشتر این مراکز علمی سال‌هاست در آمریکا و اروپا تحت تاثیر و تسلط لابی صهیونیست‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل جنبش دانشجویی اخیر هشدار خطرناکی برای حاکمان اروپا و آمریکا تلقی می‌شود.

هانی‌زاده عنوان کرد: جنبش دانشجویی در کانون علمی و مرکز نفوذ صهیونیست‌ها اتفاق افتاده و چنین حرکت و جنبشی نشان می‌دهد، وجدان قشر جوان در آ‌مریکا و اروپا کاملا بیدار است و مسیر خود را از نظام حاکم بر اروپا و آمریکا جدا کرده‌است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی یادآور شد: در چنین شرایطی در ۳۰ ایالت آمریکا شاهد جنبش دانشجویی هستیم و حدود یک‌هزار از دانشجویان و اساتید ممتاز آمریکا دستگیر شده‌اند.
 
وی درباره اینکه مقامات آمریکایی و اروپایی برای کنترل این جنبش چه برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد؟ نیز به جام جم آنلاین گفت: با توجه به خطراتی که این جنبش برای حاکمیت اروپا و آمریکا دارد دو نظریه متضاد در دستور کار مقامات آمریکا و اروپا قرار دارد.

هانی زاده ادامه داد: نخست اینکه از حاکمیت فعلی رژیم صهیونیستی عبور کنند و با دادن قربانی در کابینه نتانیاهو، اسرائیل را از سقوط حتمی نجات دهند. 

این کاشناس مسائل سیاست خارجی بیان کرد: به این ترتیب با قربانی کردن بنیامین نتانیاهو شرایط برای ادامه حیات رژیم صهیونیستی فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: سناریوی دیگر این است که آمریکا و اروپا ضرب الاجلی برای کابینه بنیامین نتانیاهو و پایان دادن به جنگ غزه مشخص کنند.

هانی زاده عنوان کرد: با توجه به اختلاف نظری که بین آمریکا و نتانیاهو بر سر حمله به رفح وجود دارد. به نظر می‌رسد این روز‌ها آمریکایی‌ها به سرعت به دنبال مهار جنبش دانشجویی و پایان دادن به درگیری‌ها غزه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها