یخچال یکی از ضروری‌ترین لوازم منزل است که از دیرباز تاکنون برای خنک نگه‌داشتن مواد غذایی، دارویی و دیگر مواد فاسدشدنی بکار گرفته شده است.
کد خبر: ۱۴۵۴۶۶۰

یخچال‌ها از ابتدا تا به امروز با تغییرات وسیع و پیچیده‌ای روبه‌رو شده‌اند. در ابتدا مردم از یخچال‌های طبیعی استفاده می‌کردند، سپس یخچال‌های دست‌ساز، نفتی، گازی و امروزه یخچال‌هایی که با برق کار می‌کنند جای آن‌ها را گرفته‌اند.

با پیشرفت تکنولوژی ساختار و علت های خراب شدن یخچال نیز متفاوت و پیچیده شده است و حتی تعمیر یخچال در مشهد نیز به صورت تخصصی انجام می‌شود.

خرابی‌های یخچال ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهند. برخی از علل رایج خرابی‌های یخچال عبارتند از:

برقراری ارتباط: ممکن است اتصال برق یخچال قطع شده باشد یا سوئیچ برق آن خاموش شده باشد.
خرابی کمپرسور: کمپرسور یخچال مسئول برای فشرده کردن گاز و ایجاد سرمایش در داخل یخچال است. خرابی یا نقص در عملکرد کمپرسور می‌تواند منجر به نقص در سرمایش یا گرمایش داخل یخچال شود.

 

لوله‌های خراب یا نشتی: لوله‌ها یا قطعات داخلی یخچال ممکن است خراب شده و باعث نشت آب یا گاز شوند که موجب خرابی یخچال می‌شود.

مشکل در ترموستات: ترموستات کنترل کننده دما در یخچال است و اگر آن صحیح کار نکند، ممکن است دمای داخل یخچال به درستی تنظیم نشود.

 

جهت تعمیر یخچال الکترواستیل در مشهد با شماره ی 05191011297 تماس حاصل فرمایید.

 

ترموستات یخچال وظیفه دارد دمای یخچال را به میزانی که توسط پیچ تنظیم دما و یا پنل لمسی تنظیم شده برساند. عملکرد ترموستات با عملکرد کمپرسور یا موتور یخچال ارتباط مستقیم دارد و به عبارتی عملکرد این دو قطعه به همدیگر وابسته است.

 

زمانی که دمای یخچال افزایش و یا به قولی سرمای یخچال کاهش می‌یابد، ترموستات با انتقال پیام به کمپرسور باعث افزایش هوای سرد در محیط یخچال می‌شود.

 

نقص ترموستات از علت های خراب شدن یخچال است که با خاموش شدن ناگهانی موتور یخچال، اختلال در کارکرد منظم موتور یخچال و سرد بودن بدنه موتور بروز می‌یابد. خاموش نشدن یخچال و به اصطلاح یکسره شدن آن نیز به احتمال زیاد از ترموستات است. تعمیر یخچال در مشهد که شما به راحتی برای هرگونه علت خرابی به آنها مراجعه کنید.


بسته شدن خروجی هوا: در صورت بسته شدن خروجی هوا در یخچال، جریان هوا به درستی صورت نمی‌گیرد و دمای داخل یخچال تنظیم نمی‌شود.

برای تعمیر یخچال در مشهد برای تشخیص دقیق‌ علت خرابی یخچال، بهتر است با تعمیرکار حرفه‌ای یا خدمات پشتیبانی مشتری تماس بگیرید تا مشکل را تشخیص دهند و رفع کنند. تلفن تماس: 05191011297

 

برخی از سنسورهای داخلی یخچال ممکن است دچار خرابی شوند که باعث نقص در عملکرد یخچال شود.

اگر سیستم خنک کننده یا فن خنک کننده یخچال دچار خرابی شود، ممکن است دمای داخل یخچال به درستی تنظیم نشود.

اگر درب یخچال به درستی بسته نشود یا درب ها دچار سایش شده باشند، ممکن است هوا به درستی درون یخچال گردش نکند و دمای داخل یخچال تحت تأثیر قرار گیرد.


اگر فرآیند آبگیری در یخچال به درستی انجام نشود، آب ممکن است درون یخچال جمع شده و باعث خرابی آن شود.

 

نصب و تعویض قطعات نامناسب یا نادرست ممکن است منجر به خرابی‌های داخل یخچال شود.

 

ایجاد سرو صدای زیاد در یخچال :پر سرو صدا کار کردن یخچال یکی دیگر از نشانه‌هایی است که با توجه به آن باید علت های خراب شدن یخچال را کشف و رفع کنیم. یخچال باید در حجمی کار کند که مزاحمتی برای شما ایجاد نکند. در بیشتر یخچال‌های امروزی، هم فن کندانسور (خازن) و هم فن تبخیرکننده وجود دارد.

 

جهت تعمیر یخچال اسنوا در مشهد با شماره ی 05191011297 تماس حاصل فرمایید.

 

فن کندانسور سیم پیچ کندانسور یخچال شما را خنک می‌کند. فن تبخیرکننده همزمان با کار کمپرسور، هوا را روی سیم پیچ های تبخیرکننده فریزر می‌کشد. این فن ها همزمان کار می‌کنند و مشکلات مربوط به هر یک از موتورهای آنها می‌تواند باعث بلندتر شدن صدای یخچال شما شود. می‌توانید این فن ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید موتور آنها خراب است یا خیر؛ فقط قبل از بررسی حتما یخچال خود را از برق بکشید.

 

 

همچنین، توجه به نکات احتیاطی و رعایت دستورالعمل‌های تعمیر یخچال در مشهد و نگهداری توسط تولیدکننده می‌تواند از خرابی‌های زودرس یخچال جلوگیری کند.

 

نکاتی که باید در نگهداری یخچال رعایت کنید

  • لازم است بین دیوار و بخش پشتی یخچال حداقل 20 سانتی‌متر فاصله بگذارید تا هوای پشت دستگاه به راحتی رد و بدل شود. این جریان گردش هوا، به پیشگیری از گرم شدن موتور دستگاه کمک می‌کند

  • به منظور توزیع یکنواخت گاز موجود در لوله‌های دیواره یخچال، مطمئن شوید که دستگاه شما روی سطحی صاف و بدون شیب قرار گرفته است

  • با قرار دادن مواد خوراکی و غذاهای گرم و آب جوش در یخچال، انرژی موتور دستگاه هدر می‌رود. بنابراین از این کار جدا خودداری کنید.

  • هر از چند گاهی مثلا هر دو ماه یک بار، لاستیک‌ها و درزگیرهای اطراف در یخچال را چک کنید تا خیالتان از سالم بودن آن‌ها راحت باشد. پوسیدگی و پارگی این لاستیک‌ها از علت های خراب شدن یخچال است زیرا علاوه بر هدر رفتن انرژی، موجب خرابی زودهنگام موتور دستگاه می‌شود

  • بهترین روش برای از بین بردن بوی یخچال که گاها موجب ناراحتی شما می‌شود، استفاده از پک‌های آماده بوگیر یخچال یا کیسه زغال است. شما می‌توانید چند قطعه زغال کوچک را درون یک کیسه پارچه‌ای قرار داده و در یخچال بگذارید

  • بعضی از قطعات پلاستیکی موجود در یخچال به راحتی بوی مواد غذایی را به خود می‌گیرند. برای پیشگیری از این مسئله همیشه مواد غذایی را خوب بسته‌بندی و یا از ظروف در بسته استفاده کنید

  • محل قرار گرفتن بطری‌ها در یخچال نباید سنگین شود زیرا موجب شکستگی این قسمت شده و در ضمن به در یخچال نیز آسیب خواهد رسید. بنابـراین از قــرار دادن چند بطری پر و سنگین در بخش بطری‌های یخچال پرهیز کنید

  • برای کنترل هر چه بیشتر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در زمستان از درجه‌های بین یك تا ۲ و در تابستان از درجه ۲ تا ۴ یخچال استفاده کنید



بسیاری از این موارد به راحتی و با بررسی‌های ساده رفع خواهند شد، اما اگر مدتی از خرابی یخچال شما می‌گذرد یا به نظر می‌رسد که خرابی آن جدی است، بدون دانش فنی لازم از تعمیر آن جدا خودداری کنید و برای کسب بهترین نتیجه ممکن است از تعمیر یخچال در مشهد مشاوره بگیرید و این کار را به آن‌ها بسپارید. با این حال اگر در طول استفاده از یخچال، مراقبت‌های لازم را از آن انجام نداده و به هشدارهایی مانند سرو صدای زیاد یا خنک نبودن مواد غذایی درون آن بی توجه بوده باشید، ممکن است به سادگی مشکل یخچال برطرف نشود و مجبور به تعویض قطعات پر هزینه آن مانند موتور باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها