معاون شورای امنیت روسیه روز دوشنبه تهدید کرد که اعزام نیروهای غربی به اوکراین با حمله اتمی به شهرهای واشنگتن، پاریس و لندن مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۵۵۴۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز دوشنبه گفت: «روسیه به اعزام نیروهای غربی به اوکراین با حمله اتمی به واشنگتن، پاریس و لندن پاسخ خواهد داد.»

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» وی ادامه داد: «اعزام نیروهای غربی به خاک اوکراین به معنای درگیری مستقیم آن کشورها در جنگ است که ما باید به آن پاسخ دهیم.»

او هشدار داد که کشورهای غربی نمی‌توانند از پاسخ روسیه به کنگره آمریکا در واشنگتن، کاخ الیزه  در پاریس و خیابان داونینگ در لندن جلوگیری کنند.

وزارت دفاع روسیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد رزمایش‌هایی شبیه سازی شده با  استفاده از سلاح‌های اتمی تاکتیکی برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«این رزمایش در پاسخ به اظهارات تحریک آمیز و تهدید برخی مقامات غربی در مورد روسیه است.»

این اولین باری است که روسیه به طور علنی رزمایش‌های مربوط به تسلیحات اتمی تاکتیکی را اعلام می کرد، اگرچه نیروهای اتمی راهبردی این کشور به طور منظم تمرین‌هایی برگزار می‌کنند.

سلاح‌های اتمی تاکتیکی در مقایسه با کلاهک‌های بزرگ موشک‌های بالستیک قاره‌پیما عملکرد پایین‌تری دارند.به نظر می‌رسد این اعلامیه هشداری برای متحدان غربی اوکراین در مورد درگیر شدن عمیق‌تر در جنگ بیش از دو ساله باشد.

«امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه هفته گذشته تکرار کرد که اعزام نیرو به اوکراین را رد نمی‌کند و «دیوید کامرون»، وزیر امور خارجه  انگلیس نیز گفت که نیروهای اوکراینی می‌توانند از سلاح‌های دوربرد  این کشور برای حمله به اهدافی در داخل روسیه استفاده کنند.

کرملین این اظهارات را خطرناک و تشدید کننده تنش بین روسیه و ناتو توصیف کرده است.سلاح‌های  اتمی تاکتیکی شامل بمب‌های هوایی، کلاهک‌های موشک‌های کوتاه‌برد و مهمات توپخانه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها