سال جدید با تقارن رمضان و نوروز، شبکه آموزش سیما برنامه‌های متنوعی را برای پر کردن اوقات فراغت مخاطب در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۴۴۸۸۴۴

همزمان با متقارن شدن نوروز ۱۴۰۳ و رمضان شبکه آموزش سیما برنامه‌های متنوعی از جمله مستند‌های جذاب و آموزشی و مهارتی و برنامه‌های سرگرمی برای مخاطبان خود فراهم کرده است.

برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه ماه رمضان هر روز ساعت ۱۲:۳۰ از شبکه آموزش پخش می‌شود.

برنامه «دکتر سلام» ویژه نوروز و رمضان هر روز ساعت ۱۳:۰۰ با هدف آموزش و آگاهی نحوه برخورد و شناسایی و پیشگیری از بیماری‌ها از شبکه آموزش پخش می‌شود.

«یکی بود یکی نبود» هر روز ساعت ۱۴:۰۰ در ایام نوروز پخش می‌گردد این برنامه بر اساس متون کهن ایرانی و آثار برگزیده‌ای همچون کلیله دمنه، مثتوی معنوی، منطق الطیر، اسرارالنامه، جوامع الحکایات، پروین اعتصامی و ... با هماهنگی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، قصه‌های مختلفی را برگزیده است که به صورت نمایشی تولید گردیده است. در این برنامه سعی شده در هر قسمت اصول بازیگری و نمایش خلاق، از جمله فن بیان، زبان بدن، صداسازی و ... به کودکان آموزش داده شود.

«مدرسه جنگلی» نام یک مجموعه تلویزیونی عروسکی ایرانی در ژانر فانتزی و آموزشی به مسائل روانشناسی به ویژه تله‌های روانشناسی می‌پردازد این مجموعه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرشید درخشان تولید شده هر روز ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه آموزش سیما پخش می‌گردد.

برنامه مشاعره رمضانی در ۱۳ قسمت و مشاعره شب‌های قدر در ۵ قسمت به تهیه کنندگی امیرحسین آذر دیگر برنامه مناسبتی شبکه آموزش سیما در ماه مبارک رمضان است. این برنامه ساعت ۲۰:۰۰ از شبکه آموزش پخش می‌شود. 

مستند «میز سرآشپز» هر شب ساعت ۲۱:۰۰ پخش می‌شود. در این مستند به درون زندگی و آشپزخانه‌ی برترین و خلاق‌ترین آشپز‌های جهان می‌رود.

مسابقه شاد «اقوام باوینه» از اول فروردین هر شب ساعت ۲۱:۴۵ پخش می‌شود. این برنامه محصول شبکه دنا است. اقوام باوینه مسابقه محلی از اقوام بختیاری است که می‌کوشد تا سبک زندگی عشایری و روستایی را در قالب سرگرمی و مسابقه در تلویزیون به تصویر بکشد.

برنامه «بیا بریم سفر» به تهیه کنندگی محمد مقنی باشی ساعت ۲۲:۳۰ ایام نوروز از شبکه آموزش پخش می‌شود. این مجموعه مستند به معرفی آثار تاریخی، ملی، مذهبی و مکان‌های دیدنی کشورمان می‌پردازد. هر روز به یکی از شهر‌های ایران سفر می‌کنیم، جاذبه‌های آن شهر را به تصویر می‌کشیم و اهالی شهر‌های مختلف ایران جاذبه‌های توریستی، تاریخی، تفریحی، گردشگری و صنایع دستی شهر خود را روایت می‌کنند. 

مستند «پادشاهان درد» از اول تا نهم فروردین شب‌ها ساعت ۲۳:۰۰ پخش می‌شود. در این مستند محصول نت فلیکس دو مرد نترس و شجاع توسط خطرناک‌ترین حیوانات جهان گاز گرفته و گزیده می‌شوند تا راهنمای جامعی برای اندازه گیری درد ایجاد کنند.

مستند آمریکایی انگلیسی «مسافر ناراضی» از ۱۰ تا ۱۶ فروردین ساعت ۲۳:۰۰ پخش می‌شود. در این مستند یک کمدین انگلیسی به کشور‌های مختلف سفر می‌کند و جاذبه‌های گردشگری آن کشور‌ها را بررسی می‌کند و به آن امتیاز می‌دهد.

برنامه «قصه شب» خلاصه‌ای از رمان‌های مطرح ایران و جهان است که توسط هنرمندان و بازیگران خوانده می‌شود، هر شب ساعت ۲۴:۰۰ از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

برنامه «آوانوا» در شب‌های رمضان از حوالی ۱ بامداد تا ۵ صبح با اجرای اسماعیل آذر، مسعود فروتن، ناصر فیض، مهدی صالحی، علیرضا بختیاری و. پخش می‌شود. این ویژه برنامه همراه با آیتم‌های متنوع سعی بر القای حال و هوای عرفانی شبانه و سحرگاهی در ۳۰ شب ایام ماه مبارک رمضان دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها