سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت:جهش تولید بافعالیت و‌همراهی کشاورزان اتفاق می افتدو‌اگر امکانات و شرایط لازم برای آنها فراهم نشود عملا برای تولید دچار مشکل خواهیم شد.
 سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت:جهش تولید بافعالیت و‌همراهی کشاورزان اتفاق می افتدو‌اگر امکانات و شرایط لازم برای آنها فراهم نشود عملا برای تولید دچار مشکل خواهیم شد.
کد خبر: ۱۴۵۴۰۷۶
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان وی تصریح کرد:تحولات ارزی ‌و‌افرایش قیمت مواد اولیه کود شیمیایی در آغاز سال جاری این استان را با چالش های اساسی و کشاورزان را دچار تنش افزایش قیمت و  بستن بودن سامانه پایش مواد کودی برای صدور حواله کرده بود.
 وی تصریح کرد: پتروشیمی ها نیز در فروردین ماه سال جاری، تحویل سهمیه‌کود‌اوره را به این استان متوقف کرده بودند و فقط سهمیه‌کود اوره اسفند ماه سال۱۴۰۲ تحویل دادند.
  ضیائی همچنین درباره سهمیه انواع کود کشاورزی یارانه ای در سال۱۴۰۳ گفت: فعلا برای این شرکت سهمیه سال جاری همانند سهمیه سال گذشته به میزان۱۸۲ هزار و۷۵۴تن شامل: کود های ازته، فسفاته و پتاسه تعریف و مشخص شده است. ‌که تاکنون ۱۲ درصد ازسهمیه ابلاغی به میزان۲۱هزار و ۹۲۴ تن تامین شده است که این رقم در سال گذشته۲۰ هزار و۸۳۸ تن، بوده است. 
  وی خاطر نشان کرد: با این وجود برای تامین کود سرک اوره نیز باکمبود مواجه نبودیم و درحال حاضر نیز بیش از دوازده هزارو۵۶۸ تن انواع کود پایه پر مصرف شامل یک هزار و ۲۲۵ تن ازته، چهار هزار و۳۹۴ تن پتاسه‌و شش هزارو۹۴۹ تن برای کشت بهاره ذخیره سازی شده است‌و روانه۳۵۰ الی۴۰۰ تن کود از مبادی و پتروشیمی های و کارخانجات تولید داخل به انبار های استان حمل و تخلیه می گردد و جای هیچ گونه دغدغه و‌نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.
ضیایی بصورت ‌مصداقی بیان کرد: در حال حاضر یک کیسه ۵۰ کیلویی کود اوره با قیمت ۱۹۵ هزار تومان، یک کیسه ۵۰ کیلویی کودسوپر فسفات تریپل با قیمت ۷۱۵ هزار تومان و یک کیسه ۵۰ کیلویی کود سولفات پتاسیم نیز با قیمت ۸۱۲ هزار تومان به کشاورزان تحویل می شود.
وی افزود: این سهمیه کودهای شیمیایی با قیمت های اشاره شده به صورت قیمت های یارانه ای به کشاورزان تحویل می شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت آزاد یک کیسه کود اوره در بورس بیش از ۸۰۰ هزار تومان و کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه نیز تا حدود دو میلیون تومان است که دولت مابه التفاوت این نرخ ها می پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها