سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها و پیوندهای دوستی و برادری بین ملت‌های منطقه در حوزه خلیج فارس بوده است.
کد خبر: ۱۴۵۴۴۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) دهم اردیبهشت ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.
وی در ابتدای این نشست به مناسبت‌های پیش رو پرداخت و گفت: امروز روز ملی خلیج فارس در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.
کنعانی عنوان کرد: خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر تاریخی و فرهنگی مشترک منطقه‌ای است که در آن به سر می‌بریم و در چارچوب سیاست همسایگی و همبستگی با کشور‌های منطقه تقویت روابط با همه کشور‌های حوزه خلیج فارس را مهمترین عامل برای تحقق ثبات، امنیت، آرامش و توسعه و پیشرفت پایدار و امنیت دسته جمعی در این منطقه راهبردی قلمداد می‌کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها و پیوند‌های دوستی و برادری بین ملت‌های منطقه در حوزه خلیج فارس بوده و معتقد است کشور‌ها و دولت‌های منطقه در چارچوب منافع مشترک این توان را دارند با همکاری مشترک امنیت منطقه‌ای را در راستای زمینه سازی برای شکوفایی و توسعه پایدار در راستای منافع مشترک برای همه ملت‌های منطقه رقم بزنند.
کنعانی درباره برگزاری نشست اکسپو ۲۰۲۴ گفت: ایران به توسعه پایدار در توسعه اقتصادی و تقویت مناسبات دوستانه با همه کشور‌ها و ملت‌های نزدیک و دور اهتمام ویژه دارد.
این دیپلمات ارشد ایرانی افزود: ایران در رویکرد سازنده برای ایفای نقش سیاسی و تعیین کننده برای تقویت و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه به تقویت همکاری‌های سازنده اقتصادی و تجاری با کشور‌های مختلف اهمیت ویژه‌ای قائل است.
وی در پاسخ به سؤالی درباره نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ و استقبال به عمل آمده خاطرنشان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک و مشترک وزارت خارجه و وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از حداقل هفت ماه پیش برگزاری آن کلید خورد. اولین اقدام و فراخوانی برای برگزاری نمایشگاه از مهر ماه سال گذشته ۱۴۰۲ کلید خورد و زمینه‌های آن فراهم و برای آن فراخوان داده شد.
کنعانی افزود: نمایشگاهی با شکوه و دارای جذابیت‌های فراوان برای علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌های تجاری و اقتصادی از هشتم اردیبهشت ماه با مشارکت آقای رئیسی و وزرا و مشارکت مقامات عالی بیش از ۲۴ کشور اعم از معاونان رئیس جمهور، نخست‌وزیر و وزرا و ... برگزار شد. دو هزار تاجر از کشور‌های مختلف جهان، تجار منتخب و برگزیده و نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها