مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: عملیات پیاده راه سازی خیابان باباطاهر طی ۸۰ روز با اعتبار ۱۰میلیارد تومان اجرا می شود.
کد خبر: ۱۴۵۴۴۸۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین همدان، امروز، دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه، عملیات احداث پیاده‌ راه باباطاهر با حضور سید مسعود حسینی؛ شهردار همدان، محمود مسگریان؛ رئیس شورای شهر همدان، مرتضی کرباسیان؛ رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر، علی اکبر کاووسی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، مهدی نجفی؛ فرمانده انتظامی شهرستان، علی طهماسبیان؛ مدیر شهرداری منطقه چهار، اساتید دانشگاه و مردم همدان آغاز شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان در ابتدای این مراسم اظهار داشت: عملیات پروژه پیاده‌راه باباطاهر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و به طول ۸۰ و عرض ۳۵ متر اجرایی می‌شود.

علی طهماسبیان با تاکید بر اینکه این پروژه با تاکید اعضای شورای شهر و شهردار همدان در دستور کار قرار گفت، افزود: فاز اول این طرح طی۸۰ روز به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات لازم در انجام این پیاده‌راه توسط دانشگاه بوعلی با مدیریت دکتر سجادزاده انجام شد، بیان کرد: امیدواریم این پروژه را به بهترین نحو اجرایی و تقدیم مردم شهر همدان کنیم.

طهماسبیان در ادامه با بیان اینکه اجرای پیاده‌راه باباطاهر در بالا بردن ظرفیت گردشگری شهر نقش مهمی دارد، گفت: در این پروژه ۵ الی ۶۰ سانت آسفالت وجود دارد و همچنین تاسیسات زیادی هم در خیابان کار شده و به عنوان مثال سیم برق در کف پیاده‌سازی می‌شود‌.

شهردار همدان نیز در ادامه با بیان اینکه در طرح جامع شهر همدان خیابان‌ های اصلی شش‌گانه به پیاده‌راه تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: براساس مطالعات و تجربه انجام پیاده‌راه بوعلی و اکباتان و بازخوردهایی که شهرداری همدان از انجام این پروژه‌ها گرفت، تصمیم بر این شد مطالعات ارزیابی تأثیرات اجتماعی را با محوریت دانشگاه بوعلی انجام دهیم.

سید مسعود حسینی با تاکید بر اینکه مطالعات بازخوردهای اجتماعی پروژه را مورد ملاحظه قرار دادیم، افزود: پیاده‌راه باباطاهر در فاز اول ۱۰۰ متر تا ابتدای سبزه‌میدان انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: نظرات کسبه و بهره‌برداران این خیابان مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت و عملیات اجرایی سایر خیابان‌ها نیز بعد از انجام مطالعات شروع می شود.

حسینی با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌های همدان یکی از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور خواهد شد، بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی جداره‌سازی میدان امام آغاز شده و در بحث بودجه گردشگری مستقیم و غیرمستقیم شاید امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شود.

شهردار همدان با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه شهر همدان گردشگری است، گفت: امیدواریم آنچه سهم شهرداری همدان در ایجاد زیرساخت‌هاست، انجام شود و سهم شهر همدان از رونق گردشگری در کشور افزایش یابد.

رئیس شورای شهر همدان نیز در  ادامه اظهار داشت: در سال ۷۸ نخستین شورای شهر همدان تشکیل شد تا شوراها زبان مردم برای اداره شهر باشند. مردم با انتخاب اعضای شورای شهر در واقع وکلای خود برای نظارت بر آنچه شهرداری باید انجام دهد را انتخاب کردند.

محمود مسگریان با اشاره به احداث پیاده‌راه در خیابان‌های همدان افزود: احداث پیاده‌راه در همدان از سال‌های قبل مصوب شده است و با توجه به پیشینیه‌ای که در اجرای پیاده‌راه بوعلی و اکباتان داریم، باید به شکلی اجرا شود که بیشترین فایده را برای مردم و کسبه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها