عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال:

برانکو سرمربی تیم ملی نمی‌شود

سرمربی تیم‌ملی والیبال در اولین نشست خبری در ایران

هر بازیکنی باید با قلب خود به تیم‌ملی بیاید

موتا پائز، سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم‌ملی والیبال که همین چند روز پیش وارد ایران شد، روز گذشته در محل کمیته ملی المپیک پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. او از شناخت خود نسبت به والیبال ایران گفت، به موضوع کنار کشیدن برخی از ستاره‌ها اشاره کرد و البته اذعان داشت که در ورزش چیزی به نام معجزه وجود ندارد و فقط باید تلاش کرد تا به نتیجه رسید. در ادامه به مهم‌ترین بخش صحبت‌های پائز نگاهی می‌اندازیم:
کد خبر: ۱۴۵۴۵۱۴
 
همه دنیا می‌دانند کیفیت والیبال ایران عالی است و چه بازیکنان خوبی را داراست. از قبل می‌دانستم و الان هم حس فوق‌العاده‌ای دارم. ایران در سطح پایه هم بازیکنان بسیار باکیفیتی دارد که عشق زیادی برای بازی در تیم ملی کشورشان دارند. ماموریت آسانی نداریم اما همه باور داریم تحقق این هدف امکان‌پذیر است و من‌ حس خوبی دارم که در این هدف تیم را رهبری می‌کنم. 
 
حضور بازیکنان بزرگ خیلی مهم نیست. معتقدم باید به ساخت یک تیم باور داشته باشیم. ‌دو سال پیش خیلی از این بازیکنان حضور داشتند اما نتایج خیلی خوب نبود. پروسه المپیک چهارساله است ولی ما مجبوریم این پروسه را یک‌ماهه انجام بدهیم. ما هدفی داریم و مردم ایران باید این هدف را با تمام عشق خود باور داشته باشند. هر بازیکنی باید با قلب خود به ایران بیاید و اگر کسی این باور را ندارد بهتر است جزو تیم‌ ما نباشد. 
 
در ورزش چیزی به نام معجزه وجود ندارد. کار ما آسان نیست و این چالش فقط برای ما نیست بلکه بقیه کشورها هم می‌دانند که باید در ورزش بهتر کار کنند و در اثر این تلاش نتایج بهتری حاصل می‌شود. 
 
درباره کادر هم وقتی یک مربی را به عنوان کادرم انتخاب می‌کنم یعنی باورش‌ دارم پس وقتی نظری درباره بازیکنم می‌دهد اگر بگویم اشتباه است، یعنی باورش ندارم اما تصمیم نهایی و سپس ۱۰۰درصد مسئولیتش با من است. در نهایت هیچ ترسی از این موضوع ندارم. ما گذشته را می‌دانیم اما در حال آغاز فصل جدیدی هستیم و باید همدل باشیم. 
 
وقتی یک مربی را به عنوان کادرم انتخاب می‌کنم یعنی باورش‌ دارم پس وقتی نظری درباره بازیکنم می‌دهد اگر بگویم اشتباه است، یعنی باورش ندارم اما تصمیم نهایی و سپس ۱۰۰درصد مسئولیتش با من است. در نهایت هیچ ترسی از این موضوع ندارم. ما گذشته را می‌دانیم اما در حال آغاز فصل جدیدی هستیم و باید همدل باشیم. 
 
دراین برهه شاید انتقادکردن وقت تلف‌کردن است الان وقت با هم‌ بودن است. بعد از لیگ ملت‌ها انتقاد کنند. قبل از شروع مسابقات درست نیست؛ مخصوصا الان که‌ زمان زیادی نداریم.
 
موضوع بسیار مهم عامل ذهنی بازیکنان است که اهمیت فراوانی دارد. این بحث هم در مورد والیبال نیست بلکه از فرهنگ ایران نشات می‌گیرد که جنگنده‌اند. کشورهای دیگر هم تلاش می‌کنند و اگر روی ما فشار است روی حریفان ما هم هست اما اگر بازیکنان به این جنگندگی برسند، به هدف‌شان می‌رسند. می‌دانم بازیکنان ایران روحیه جنگنده‌ای دارند. 
 
موسوی و غفور کیفیت بالایی دارند اما وقتی بازیکن‌ حس می‌کند آمادگی لازم برای حضور در تیم ندارد، قابل درک است. من با هر دوی آنها پیامکی در ارتباط بودم. هر بازیکنی می‌آید باید ۱۰۰ درصد ذهنش با تیم باشد و من صداقت‌شان را تحسین می‌کنم. آنها با خودشان و ما صادق بودند و آمادگی لازم را نداشتند. تشکر می‌کنم که صادقانه به ما پاسخ دادند. 
 
ستاره کسی نیست که قرارداد و پول بالاتری بگیرد. ما به چنین ستاره‌ای نیاز نداریم‌. ستاره کسی نیست که رسانه‌ها بیشتر به او توجه می‌کنند. ما باید ارزش‌های بهتری در تیم‌ملی ایجاد کنیم تا بازیکنان برای مردم‌شان دستاورد مثبتی داشته باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها