لیگ برتر انگلیس این‌گونه متفاوت‌تر از همیشه شد؛

جزیره پرهیاهو

تیم گواردیولا در 5 روز باید 2 بازی سرنوشت‌ساز مقابل شاگردان پوچتینو برگزار کند

راند اول من‌سیتی و تاتنهام

تاتنهام در چند فصل اخیر فوتبال انگلیس، بیشتر در کورس قهرمانی بوده و البته در همه آنها هم به هیچ موفقیتی نرسیده است. این فصل این تیم گرچه رقابت را به لیورپول و من‌سیتی باخته، اما می‌تواند نقش مهمی در تعیین قهرمان لیگ انگلیس و همچنین قهرمان اروپا داشته باشد. این تیم هفته گذشته بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل من‌سیتی را در ورزشگاه جدیدش با پیروزی پشت‌سر گذاشت و امشب به ورزشگاه اتحاد می‌رود تا بازی برگشت را برگزار کند. شنبه هفته آینده نیز شاگردان پوچتینو باز به منچستر می‌آیند تا بازی برگشت خود در لیگ برتر را مقابل شاگردان پپ برگزار کنند.
کد خبر: ۱۲۰۱۴۵۷

بی‌شک هیچ چیز برای پوچتینو لذت‌بخش‌تر از این نیست که هم مانع قهرمانی من‌سیتی در لیگ برتر شود و هم در لیگ قهرمانان در ورزشگاه خانگی این تیم جشن صعود را بگیرند. برنده این بازی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده آژاکس و یووه می‌رود و مطمئنا باقی تیم‌ها تاتنهام را به تیم پپ ترجیح می‌دهند. با این حال، طرفداران تاتنهام به خوبی می‌دانند تیم‌شان بازی سختی را در اتحاد پیش‌رو خواهند داشت. تیم گواردیولا در ده بازی از 54 بازی این فصل، پنج گل یا بیشتر از آن را به حریفان زده است. در این میان، بیش از همه رحیم استرلینگ می‌تواند برای مدافعان تاتنهام خطرناک باشد زیرا این مهاجم انگلیسی در 44 بازی خود در این فصل، 21 گل به ثمر رسانده و 13 پاس گل هم داده است.
از سوی دیگر، آبی‌های شهر منچستر در هشت بازی قبلی خود در ورزشگاه خانگی مقابل اسپرزها، تنها یک بار شکست خورده‌اند و شش بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. البته من‌سیتی یک آمار بد مقابل تیم‌های انگلیسی در بازی‌های اروپایی دارد. این تیم تا به حال پنج بار در بازی‌های مختلف اروپایی مقابل تیم‌های انگلیسی بازی کرده و هر پنچ بار نیز شکست خورده است. بهترین افتخار این تیم در لیگ قهرمانان رسیدن به مرحله نیمه نهایی در فصل 15-2014 است.
در طرف مقابل، تاتنهام در تمام این سال‌ها فقط دو بار به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان رسیده که سال 2011 مقابل رئال شکست خورد و سال 1962 مقابل دوکلا پراگ جمهوری چک به پیروزی رسید. تاتنهام 19 بار در لیگ قهرمانان در بازی رفت به پیروزی رسید و از این تعداد 17 بار توانست به مرحله بعد صعود کند. این بازی از یک طرف دیگر می‌تواند تقابل جذاب پوچتینو و گواردیولا هم باشد. شکست بازی رفت من‌سیتی در واقع سومین شکست پپ در 15تقابلش با پوچتینو بود. مربی اسپانیایی توانسته تاکنون در هشت بازی مقابل پوچتینو پیروز شود.

حسین خلیلی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها